تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3726126
شناسه : 3726126
تاریخ :
انعقاد تفاهم‌نامه ۲میلیاردی برای خرید خط پخت اتوماتیک برنج اربعین اقتصاد ایران: خط پخت اتوماتیک برنج با تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری در نمایشگاه خدمات فناورانه اربعین تجاری‌سازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه برگزاری نمایشگاه «معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی» که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری ستاد مرکزی اربعین و همچنین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برگزار شد؛ تفاهم‌نامه خرید دو محصول شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی، میان یک شرکت دانش‌بنیان و یک موکب از استان یزد منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، موکب خادم‌الرضا از استان یزد با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی، دو محصول شرکت دانش‌بنیان شامل خط پخت اتوماتیک برنج (با ویژگی‌هایی مانند کاهش قابل توجه میزان آب و گاز مصرفی) و دیگ ۵۰۰ لیتری دوجداره خورشت‌پز به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را جهت خدمت‌رسانی به زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین خریداری کرد.

خط پخت اتوماتیک دو پاتیل این شرکت محصولی مناسب برای آشپزخانه رستوران‌ها و سازمان‌هایی است که ظرفیت پخت آنها ۳۵۰۰ تا ۱۰۵۰۰ پرس را شامل می‌شود. این دستگاه تنها با اشغال فضای حدود ۱۸ متر مربع، سرعت و ظرفیت پخت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

حفظ آب پاتیل و تزریق حباب هوا از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود، همچنین روش پخت سنتی در این دیگ‌ها، مکانیزه شده است. با مکانیزه شدن مراحل دانه‌گیری برنج علاوه بر تامین ایمنی پرسنل و کاهش فشار جسمی، برنج با کیفیت بهتر و طعم خوشایندتر از پخت سنتی آماده می‌شود.

نرخ تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری برای خریداران محصولات دانش‌بنیان حوزه اربعین کاهش یافته و با نرخ ۱۲ درصد این تسهیلات اعطا می‌شود. نرخ تسهیلات لیزینگ این صندوق ۲۰ تا ۲۳ درصد بوده است که برای اربعین نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات لیزینگ ۲۴ ماهه است که برای خریداران اربعین به ۳۶ ماه افزایش یافته است. علاوه بر آن بازه زمان اعطای این تسهیلات نیز کوتاه‌تر شده است.