تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726092
شناسه : 3726092
تاریخ :
امسال رکورد خرید گندم تضمینی در قزوین زده می شود اقتصاد ایران: قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه امسال رکورد خرید گندم تضمینی زده می شود، گفت: در استان قزوین کمبود شکر نداریم .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحمانی در جلسه تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به مسئله کمبود شکر بسته‌بندی در قزوین تصریح کرد: در استان قزوین، نه تنها با کمبود شکر روبه‌رو نیستیم بلکه شکر فله‌ای مازاد نیز داریم و دپو شکر به اندازه مصرف سال وجود دارد، کافی است که اصناف برای دریافت آن مراجعه کنند.

وی افزود: امکان بسته بندی شکر برای ما وجود ندارد اما اصناف می توانند با مراجعه و دریافت شکر فله‌ای آن را در اختیار مردم قرار دهند یا خودشان به صورت بسته بندی شده آن را عرضه کنند، ما در تامین شکر مشکلی نداریم اما برای توزیع یا بسته‌بندی آن اصناف باید پای کار بیایند.

رحمانی در ادامه با تاکید بر اینکه آرد غیربهداشتی را به چرخه تولید نان وارد نمی‌کنیم، تاکید کرد: در حوزه نان هدفگذاری باید ارائه خدمات با کیفیت باشد و نان با کیفیت خوب به دست مردم برسد، ضمن اینکه در صورت استقبال برای ارائه مجوز به نانوایان به صورت آزاد پز برای ارتقای کیفیت نان مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات لازم این است که نانوایی های بدون مجوز برای دریافت مجوز اقدام کنند، همچنین با توجه به آغاز فصل کارگری در استان قزوین باید سهمیه مازاد آرد را برای نانوایی‌ها تخصیص دهیم، سال گذشته این سهمیه یک هزار تن آرد بود که امسال افزایش می‌یابد.

معاون اقتصادی استاندار افزود: کیفیت گندم فعلی در استان کیفیتی خوبی است و با توجه به آزمایش های صورت گرفته و میزان مصرف کود و نوع بذر، گندم با کیفیتی داریم در حالی که ۸۵ درصد گندم خریداری شده کمتر از ۲ درصد سن زده بوده که نشان از کیفیت دارد، در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود در خرید گندم رکورد را بشکنیم.

وی در ادامه با اشاره به تخلفات حوزه آرد و نان، بیان کرد: در استان قزوین آرد برای مصرف در جهت نان یا تهیه محصولات خوراکی تهیه می‌شود و هرگونه تخلف باید پیگیری و برخورد شود، همچنین آردهای مکشوفه باید آزمایش و بررسی شوند و براساس نظر علوم پزشکی و در صورت تایید در راستای مصرف مجدد استفاده شود.