تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3726085
شناسه : 3726085
تاریخ :
اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران و روسیه اقتصاد ایران: در ادامه برگزاری رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ یگان‌های شناور و پروازی جمهوری اسلامی ایران و فدراتیو روسیه عملیات اطفاء حریق را در دریای خزر تمرین کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ناخدایکم عباس حسنی سخنگوی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و فدراتیو روسیه، یگان‌های شناور و پروازی دو کشور براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفا حریق و نجات کارکنان آسیب دیده و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حریق شده، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس ناو موشک‌انداز "سپر" شناورهای مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات اطفا حریق اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ اضافه کرد: نیروهای عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند. همچنین نیروهای شرکت کننده در رزمایش، نسبت به اجرای عملیات اطفا حریق کشتی سانحه دیده اقدام کردند و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.