تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3726047
شناسه : 3726047
تاریخ :
هشترود قطب تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: شهرستان هشترود قطب محصولات کشاورزی استان است و در سراسر کشور این شهرستان را به محصول گندم می شناسند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اردشیر عسگری در آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در شهرستان هشترود با اشاره به ثبت ملی جشن برداشت و آئین شکرگزاری در سال ۱۳۹۳ گفت: شهرستان هشترود سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید گندم دارد و باید برای این میزان تولید سالانه از کشاورزان هشترود قدردانی کرد.

وی ادامه داد: شهرستان هشترود به جز گندم در محصولات دیگر نیز شاخص است به طوری که در تولید سیب و سیب زمینی رتبه سوم استان و در تولید علوفه رتبه دوم استان را دارد و مجموع تولیدات این شهرستان ۳۵۸ هزار تن است و انتظار داریم این میزان در سال جاری به ۵۰۰ هزار تن برسد.

عسگری بیان کرد: شهرستان هشترود در سال گذشته با تولید ۱۰۸ هزار تن گندم رتبه اول استان را در زمینه تولید این محصول راهبردی کسب کرد.

وی اضافه کرد: در شهرستان هشترود دو مرکز تولید و اصلاح بذر وجود دارد که این مراکز علاوه بر نیاز هشترود، به سایر شهرستان‌های استان نیز بذر ارسال می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود تولید رقم حبوبات بوکسو را یکی دیگر از موفقیت‌های این شهرستان دانست و گفت: در سال گذشته شهرستان هشترود با صدور ۳ هزار و ۸۰۰ سند شش دانگ برای اراضی کشاورزی رتبه اول استان را در این زمینه کسب کرد که باید برای این موفقیت از همکاری‌های رؤسای اداره ثبت اسناد و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قدردانی کرد.

عسگری گفت: در ۴ سال اخیر ۴۰ هزار تن سردخانه محصولات کشاورزی در هشترود ایجاد شده است که به کشاورزان این امکان را می‌دهد که اقدام به ذخیره سازی محصولات کنند و در زمانی که لازم است محصولات را در بازار عرضه کنند.