تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3726024
شناسه : 3726024
تاریخ :
ادبیات حماسی نیازمند نقد و بازنگری است اقتصاد ایران: مشهد- رییس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در ادبیات حماسی به لحاظ کمی به نقطه خوبی رسیده ایم، اما باید اذعان کرد از جهت کیفی ضعف‌های جدی وجود دارد و نیازمند نقد و بازنگری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسگری شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی و معرفی رمان «ده‌تن»، برگزیده سومین دوره جایزه داستان حماسی که در سینما مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات من در حوزه هنری، گفت‌وگو با قشر هنرمند و لذت بردن از نگاه آن ها است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به هدف برگزاری جایزه داستان حماسی اشاره کرد و گفت: این جایزه در راستای حساس کرد فضای نویسندگی نسبت به» «داستان حماسی» و کلمه «حماسه» گذاشته شده است.

وی به جایگاه و شخصیت اثرگذار سعید تشکری اشاره کرد و گفت: او تنها یک نویسنده و هنرمند نبود؛ بلکه یک استراتژی است فرهنگی و هنری بود. بسیاری از کارهایی که‌در حوزه هنری صورت گرفته است را مدیون مشاوره‌های سعید تشکری هستیم.

مساله داستان حماسی به یک ژانر و فرم تبدیل شده است

عسگری اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد استقبال گسترده نویسندگان از ژانر حماسی هستیم؛ چرا که امروز مساله داستان حماسی به یک ژانر و فرم تبدیل شده است و بیش از هزار نویسنده با ما ارتباط گرفتند و در این زمینه خلق اثر می‌کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه فضای ادبیات کشور به‌ویژه ادبیات انقلاب، از نظر کیفی با ضعف‌های جدی مواجه است، ابراز کرد: به لحاظ کمی، در ادبیات حماسی به نقطه خوبی رسیده ایم، اما متأسفانه به لحاظ کیفی ضعف‌های جدی داریم.

وی ابراز کرد: ما باید به‌جز نوشتن برای ادبیات حماسی و نوشتن داستان، نسبت به این مقوله فکر کنیم و بدانیم فرم و ساختار آن چیست.

عسگری به اثرات و نتایج رشد این ژانر در راستای نقد داستان‌های حماسی اشاره کرد و گفت: آنچه می‌تواند فضای هویتی جدی برای مخاطب ایجاد کند، این است که با رویکرد هنر حماسی از شاهنامه فردوسی و ایران کهن تا امروز و انقلاب اسلامی با مفهومی به نام «حماسه» این جریان هویتی را تعریف کنیم.