تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725998
شناسه : 3725998
تاریخ :
زنگنه: نظارت مجلس بر دولت با هدف کارآمدسازی باشد اقتصاد ایران: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی باید با هدف کارآمدسازی دولت باشد نه با هدف ایجاد تنش و بحران.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان، اظهار کرد: ما سال گذشته و در مجلس قبل خدمت مقام معظم رهبری رفتیم که در آن زمان ایشان یکسری تکالیف محتوایی برای مجلس گذاشتند، اما در دیدار امروز بیشتر توصیه‌ها و تذکرات شکلی خطاب به نمایندگان دادند که حتماً مورد توجه همه ما نمایندگان خواهد بود.

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی کردند که مجلس باید به مردم پاسخگو باشد و تعامل با دولت، رعایت اخلاق و دقت در انتخاب وزرا را مورد توجه قرار دهد که ما این موارد را باید همواره لحاظ کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً شرایط فعلی کشور می‌طلبد که مجلس و دولت با هم تعامل و همکاری ویژه‌ای داشته باشند و اگر این تعامل وجود داشته باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور و مردم رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظارت وظیفه مجلس شورای اسلامی است، اما نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی باید با هدف کارآمدسازی دولت باشد نه با هدف ایجاد تنش، بحران و دعوا و باید از اختلاف و دعوا دوری کرد.

زنگنه با بیان اینکه رئیس مجلس، رئیس جمهور منتخب و اکثر نمایندگان مجلس قائل به ایجاد تفاهم و تعامل بین مجلس و دولت هستند، متذکر شد: حضور امروز پزشکیان در مجلس بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌های معمول بسیار خوب بود و این حرکات به شدت می‌تواند به ایجاد تعامل و همدلی بیشتر میان دولت و مجلس کمک کند.