تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725980
شناسه : 3725980
تاریخ :
نمایش بزرگ واقعه عاشورا در ساوه اجرا می شود اقتصاد ایران: ساوه - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت:نمایش بزرگ واقعه عاشورا با حضور ۱۰۰بازیگر از استان های اصفهان، تهران، مرکزی و قم، پنج مردادماه در این شهرستان اجرا می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اصغر مظفری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام محرم گفت: این اداره در پاسداشت حماسه کربلا با همراهی اهالی فرهنگ، ادب و هنر شهرستان اقدام به برگزاری و اجرای فعالیت‌هایی کرده است تا بتواند گوشه‌ای از زحمات هنرمندان برای زنده نگه داشتن قیام امام شهید را ظهور و بروز دهد.

وی افزود: در این راستا می‌توان به حمایت از انجمن‌های ادبی و به طور ویژه رویدادهایی از جنس شب شعرهای آئینی اشاره کرد که مورد توجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: مراسم سوگواری سالار شهیدان، از سنت‌های دیرینه‌ای است که در فرهنگ و ارزش‌های جامعه ریشه داشته و به طور حتم برگزاری این مراسم پس از واقعه کربلا در بین اقوام و ملل جهان و شیعیان رواج یافت و آثار و برکات بی‌شماری داشته است.

مظفری، راه اندازی کاروان نمادین ورود امام حسین (ع) و یاران باوفایش به صحرای کربلا و اجرای تعزیه را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام عاشورا عنوان کرد و گفت: ضرورت توجه به تأثیر فرهنگی محرم بر اقشار جامعه در جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی امری گریزناپذیر است.

وی افزود: با توجه به اینکه محرم منشأ تأثیرات فرهنگی مثبت همچون گسترش معنویت و دینداری و آزادگی و تقویت روحیه ایثار و شهادت، استعانت و یاری مظلوم ظلم‌ستیزی و عدالت‌جویی است به همین منظور نباید برخی پدیده‌ها و فرآیندهای منفی و ناخوشایند، وارد این فرهنگ ناب شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه از برگزاری نمایش بزرگ واقعه عاشورا در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: این نمایش با حضور ۱۰۰ بازیگر از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی و قم ۵ مرداد ماه همراه با مراسم خیمه سوزان و کاروان نمادین کربلا به کارگردانی امین مقدم و حسین سورانی در امامزاده سید اسحاق ساعت ۱۷ با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، مؤسسه فرهنگی چشمه سار، هیأت امنای امامزده سیداسحاق، کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه اجرا می‌شود.