تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725955
شناسه : 3725955
تاریخ :
برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت در بهزیستی استان ایلام اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل بهزیستی استان ایلام از برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت در بهزیستی استان ایلام خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نورعلیوند با اشاره به حمایت این اداره کل از حدود ۵۰ هزار مددجو گفت: اگرچه یکی از سیاست‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی استقلال مالی و خودکفایی مددجویان است، ولی برقراری مستمری نیز یکی از دغدغه‌های مهم جامعه هدف بویژه افراد دارای معلولیت بوده که با مشکلات مالی و درمانی مواجه هستند.

وی برقراری مستمری خانوارهای تحت پوشش را یکی از اقدام‌های مهم دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: با این اقدام بی سابقه که مددجویان سالیان طولانی پشت نوبت برای برقراری مستمری قرار داشتند اکنون هیچ مددجویی در استان پشت نوبت دریافت مستمری نیست.

وی به خدمات دولت خدمتگزار در حوزه مسکن به مددجویان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدام‌های شاخص و تاثیرگذار دولت در این مدت افزایش کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب افزایش ۱۰۰و ۵۴ درصدی داشته است.

نورعلیوند از برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی معلولان به عنوان یکی از اقدام‌های مهم دولت در این مدت خبر داد و گفت: پیش از این سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت به مدت ۱۰ سال بود که توسط این اداره کل پرداخت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم این سقف برداشته شده و تا زمان بازنشستگی فرد معلول، این سهم توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.