تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725954
شناسه : 3725954
تاریخ :
نمازجمعه خنثی کننده تبلیغات سوء دشمنان است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر با اشاره به کارکردهای نمازجمعه، گفت: نمازجمعه خنثی کننده تبلیغات سوء دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آنها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی یکشنبه‌شب به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در انقلاب اسلامی در نشست صمیمی با نخبگان دانش‌آموزی و مربیان پرورشی شهرستان دیر با گرامیداشت یاد امام راحل و ائمه جمعه فقید شهرستان دیر، اظهار داشت: در دین اسلام، مسلمانان ۳ اجتماع روزانه، هفتگی و سالانه دارند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه اجتماع روزانه مسلمانان همین نمازهای جماعت مساجد است، افزود: اجتماع هفتگی و سالانه مسلمانان به ترتیب در نمازجمعه و حج شکل می‌گیرد.

حسینی با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام، ادامه داد: در گذشته که مساجد فعال بود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نزاع‌ها و مشکلات دیگر کمتر بود.

وی گفت: مساجد تأمین کننده مسائل تربیتی و اخلاقی بود و امام جماعت اختلافات خانوادگی را حل می‌کرد. الان هم اگر نمازهای جماعت به خوبی برگزار و امام جماعت مسجد مدیریت کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نمازجمعه، نمازی عادی نیست، خاطرنشان کرد: نمازجمعه اجتماع عبادی و سیاسی، نمایشگر وحدت و همدلی جامعه اسلامی و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی و امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: در نمازجمعه علاوه بر مسائل فرهنگی، عقیدتی، اخلاقی و تربیتی، مسائل سیاسی و مشکلات جامعه مطرح و دغدغه‌های مردم به اطلاع مسئولین رسانده می‌شود.

حسینی ابراز کرد: مسئولین از طریق سخن‌گاه نمازجمعه اقدامات خود را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند و از دیگر سو نمازجمعه خنثی کننده تبلیغات سو دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آنها است.

وی گفت: نمازجمعه نماز عادی نیست و امام جمعه نیز پیش نماز عادی نیست بلکه امام جمعه سخنگوی نظام اسلامی و مردم و در واقع رابط مردم و نظام و مسئولین است.

حسینی با بیان اینکه اولین اقدام پیامبر اسلام بعد از ورود به مدینه، ساخت مسجد و اقامه نمازجمعه بود، یادآور شد: نماز جمعه متعلق به خود مردم است که امیدواریم شاهد حضور بیشتر نسل جوان در نمازجمعه باشیم و از فکر و ایده و خلاقیت‌های آنها در برگزاری بهتر نمازجمعه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در ۳۲ سالی که در سنگر امامت جمعه دیر بوده همواره با مدارس و دانش‌آموزان ارتباط داشته است، تاکید کرد: ستاد نمازجمعه دیر دست یاری به سوی نسل نوجوان و نوجوان و دانش‌آموزان دراز کرده و انتظار است دانش‌آموزان در برنامه‌های نمازجمعه مشارکت و حضور داشته باشند.