تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3725900
شناسه : 3725900
تاریخ :
ماجرای تعویق سفر نتانیاهو به واشنگتن چه بود؟ اقتصاد ایران: در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نشست سرنوشت ساز نتانیاهو با تیم مذاکره‌کننده پیش از سفر به واشنگتن خبر دادند، زمان عزیمت نتانیاهو به واشنگتن ساعاتی به تعویق افتاد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان کیپا در خبری در این رابطه اعلام کرد با توجه به اینکه دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ظهر روز سه شنبه برگزار می‌شود، سفر نتانیاهو به آمریکا به فردا صبح (دوشنبه صبح) موکول شده است.

براساس این گزارش، نتانیاهو صبح دوشنبه عازم آمریکا شده و ظهر سه شنبه هم با بایدن دیدار خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست که آیا با توجه به ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا این دیدار برگزار خواهد شد یا خیر به همین دلیل دفتر نتانیاهو هم خبری درباره برگزاری این جلسه منتشر نکرد.

نتانیاهو در عین حال قرار است روز چهارشنبه در کنگره آمریکا به سخنرانی پرداخته و اولین شخصیت غیر آمریکایی باشد که چهار بار در کنگره به سخنرانی می‌پردازد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت خبر داد نتانیاهو پیش از عزیمت به واشنگتن نشست سرنوشت سازی با تیم مذاکره کننده دارد.

این روزنامه عبری زبان در شماره امروز سه شنبه خود خبر داد، نتانیاهو پیش از عزیمت به آمریکا نشست سرنوشت سازی با تیم مذاکره کننده در توافق مبادله اسرا خواهد داشت.

منابع آگاه به آحارانوت خبر دادند، نتانیاهو در صورت رسیدن به نقطه نظر مشترک با تیم مذاکره کننده درباره محور فیلادلفیا و بازگشت فلسطینیان ساکن شمال نوار غزه بدون بازگشت افراد مسلح(مقاومت) برسد، چراغ سبز ادامه مذاکرات را صادر و دیدی برنیاع رئیس موساد عازم دوحه می‌شود.

با این حال یک منابع آگاه به این رسانه خبر داد، اگر خبر سفر برنیاع را به دوحه شنیدید، احتمال دستیابی به توافق قوت خواهد گرفت، این در حالی است خانواده‌های ربوده شدگان(اسرا) اجازه وقت کشی بیشتر را به نتانیاهو نمی‌دهند.

گفتنی است نتانیاهو قصد داشت تعدادی از خانواده اسرای صهیونیست موجود در غزه را با خود به واشنگتن ببرد اما بسیاری از این خانواده‌ها حاضر به همراهی وی نشده و او را عامل اصلی طولانی شدن اسارت فرزندان خود معرفی کردند.

انتهای پیام/