تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725888
شناسه : 3725888
تاریخ :
عبدی: پزشکیان باید به شعارش ملتزم باشد اقتصاد ایران: فعال رسانه‌ای گفت: پزشکیان باید به شعارش ملتزم باشد و ما نباید با جزئیات داوری کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عبدی فعال رسانه‌ای عصر امروز (یکشنبه) در نشست «واکاوی گفتمان دولت چهاردهم» اظهار داشت: من مثل آقای ظریف سخنور نیستم. اتفاقی که شما در انتخابات دیدید یک فرایند خیلی قدیمی دارد. تقریباً از سال ۱۴۰۰ این دیدگاه وجود داشت که سیستم سیاسی ایران به بن بست می‌رسد که رسید. هم از حیث یکسان سازی و هم از حیث کارآمدی.

وی عنوان کرد: درک از دموکراسی به از بین بردن مشکلات کمک می‌کند. پیشرفت پنجاه سال اخیر ایران محصول چنین فضایی است و به معنای آن نیست که حکومت مستقل می‌تواند این اقدام را انجام دهد. این خیال خام است.

این فعال سیاسی گفت: برداشت من این بود که روند سیاسی پیش رو متوقف می‌شود. اگر سقوط بالگرد اتفاق نمی‌افتاد سال بعد شاهد آن بودیم. شکافی میان ساختار قدرت و شکافی میان ساختار قدرت و مردم ایجاد شده است و بیانات امروز رهبری بخش اول این شکاف را توضیح می‌دهد. یکی از پایه‌های چهارپایه که نباید نمی‌توان روی آن نشست.

عبدی بیان کرد: ادبیات نماینده‌های مجلس را نگاه کنید گویی اوپوزیسیون دارد صحبت می‌کند در حالی که مسئولیت دارند. این وضعیت درون خود دولت هم هست و میان قوای مختلف و از آن بالاتر در دستگاه قضائی هم این شکاف وجود دارد. شکاف بدتر شکاف میان دولت و مردم است.

وی افزود: در انتخابات وقتی می‌خواهند یکی را خراب کنند می‌گویند می‌خواهد قیمت بنزین را اضافه کند. دلیل روشن آن وجود شکاف میان دولت و مردم است. در دولت روحانی سه بار قیمت بنزین اضافه شد. دفعه سوم و بحران ۹۸ یادتان است. دو بار اول میان دولت و مردم اعتماد وجود داشت. دولت روحانی قیمت ارز را تک نرخی کرد اما ارز ۴۲۰۰ شد پاشنه آشیل دولت روحانی و دولت بعد شد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: تا این شکاف وجود دارد امکان ندارد بتوانید گام رو به جلو بردارید. در همه انتخابات قاعده حذف وجود دارد. از سال ۱۳۹۶ رابطه مردم با این فرایند را قطع کرد و تنها یک راه مانده بود که آیا سیستم ایران آمادگی برگزاری انتخابات آزادانه را دارد یا نه.

عبدی خاطرنشان کرد: صحبت‌های انتخابات بیانگر این بود که سیستم سیاسی ایران باید آگاهانه به رئیس جمهور شدن پزشکیان تن بدهد. صحبت‌های امروز رهبری نشان داد که مجلس نمی‌تواند چوب رأی چرخ دولت بگذارد و باید مکمل هم باشند. تمام ایده این انتخابات این است که این انتخابات آغاز راه است. این دولت باید به قانون تن بدهد.

وی ادامه داد: اعضای ستاد راهبری قصد حضور در سیستم سیاسی ندارند. ما هیچ طلبی از آقای پزشکیان نداریم؛ من بدهکار هستم تا زمانی که به شعارش ملتزم است. پزشکیان باید به شعارش ملتزم باشد و ما نباید با جزئیات داوری کنیم. ورود به جزئیات کار شیطان است. مبنای داوری ما باید خط مشی کلی باشد. اگر جزئیات ناقص مقدمه شد می‌توان انتقاد کرد اما جزئیات پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نباید ملاک قضاوت قرار گیرد. شخصاً بیش از همیشه به آینده ایران امیدوار هستم.