تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725871
شناسه : 3725871
تاریخ :
ذکیانی: پزشکیان آمده تا ایران را زنده کند اقتصاد ایران: یک استاد دانشگاه در نشست «واکاوی گفتمان دولت چهاردهم» گفت: پزشکیان به دنبال احیای اصلاحات نیست. او آمده تا ایران را زنده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلام رضا ذکیانی استاد دانشگاه عصر امروز (یکشنبه) در نشست «واکاوی گفتمان دولت چهاردهم» که در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در مورد پزشکیان توجه من را جلب کرد این بود که در محیطی که از او انتظار واکنش رادیکال داشتند، گفت که من ذوب در ولایت هستم. برداشت ما این بود که این عبارت رأی‌ها را می‌ریزد. اما مهم این است که پزشکیان به دنبال احیای اصلاحات نیست. او آمده تا ایران را زنده کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ولایتی مشاور سیاسی رهبری موضعی گرفت که بیشترین مخالفت را با جلیلی داشته. در مناظرات این دوره پورمحمدی بیشترین موضع را در مورد جلیلی داشته. پزشکیان فردای اعلام نتایج گفت اگر حمایت رهبری نبود اسم من از صندوق‌ها بیرون نمی‌آمد.

ذکیانی افزود: این نکات مهم است. همه کسانی که دلشان برای ایران می‌سوزد باید خدمت کنند. وقتی مقام معظم رهبری از دولت جدید حمایت کردند تا برای روی کار آمدن دچار حاشیه نشوند بیانگر آن است که پزشکیان با ملاحظه همه این نکات و نکات پشت پرده به درستی به میدان آمدند و ما باید حواسمان باشد همه جناح‌ها و البته بی‌خیال رادیکال‌ها (چه راست و چه چپ) بشویم. اعتدالیون که جمعیت زیادی را تشکیل می‌دهند مخاطب پزشکیان هستند.

وی خطاب به محمد جواد ظریف تصریح کرد: شاید جملاتی که ظریف در دوران انتخابات بیان کردند جنبه احساسی داشته باشد اما اتفاقی که افتاده این است که هر کدام از ما به میزانی که از اوضاع بین الملل و منطقه درک داریم، این اتفاق کم از معجزه ندارد و بی شک این دیپلماتی که همه دنیا آن را می‌شناسند به این شکل وارد میدان شدند، همه تعجب می‌کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روز جمعه در نماز جمعه اتفاقی افتاد که به ما نشان داد جلسات ما زیر ذره بین است. خواهش می‌کنم به مجموعه حرف‌ها دقت کنید. ما معتقد هستیم اینکه ظریف با کنش سیاسی دور از انتظار، درصد زیادی را برای ورود به انتخابات ترغیب کرد در آینده با بزرگانی چون امیرکبیر مقایسه خواهد شد.

یکی از حاضرین در این نشست گفت: پزشکیان نماینده حزب خاصی نیست بلکه نماینده مردم خسته از تبعیض و خسته از اشرافیت متظاهر به مذهب است. در تمام دولت‌ها و حکومت‌های هر جا قدرت و ثروت پا می‌گیرد انسان نماهای بوقلمون صفت دور حلقه‌های خدمت قرار می‌گیرند. من به عنوان یک مسلمان. ایرانی به اردوگاه پزشکیان ورود پیدا کردم از ایشان و تیم همراهشان مراقب آفتاب پرستان باشند که رنگ عوض می‌کنند. نگذارید بعد از چهار سال یا هشت سال بگویند پزشکیان از کسانی که رنگ عوض کردند آسیب دید.

یکی دیگر از حاضرین در نشست گفت: نماینده بازنشستگان ارتش هستم. صحبت‌های ظریف را در تمام این سال‌ها از شبکه‌های اجتماعی دنبال کردم. از ظریف و پزشکیان درخواست دارم به خاطر کشور و به خاطر ۱۱ میلیون آذری زبان مستقر در تهران، جریان حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را پیگیری کنند و من را به عنوان سفیر بازنشستگان بازی دهید تا از حق ملت بزرگ ایران دفاع کنیم.

نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بیان کرد: اندازه چهار سال صدای ما توسط هیچ نهادی شنیده نشد. به این امید که پزشکیان صدای ما را بشنوند آمدیم بگوییم اگر عدالت شعاری نیست باید حکم برائتی که یک سال پیش از دیوان عدالت اداری گرفتیم اجرایی شود و اگر نشود باید در همه نهادهای مقننه و مجریه و قضائیه تخته شود. شما با رأی ما اینجا هستید و آن زمان شما باید این پایین باشید ما آن بالا و جای ما عوض می‌شود.

شخص دیگری از میان جمعیت خطاب به ظریف گفت: دیدن شما آرزوی ده ساله من بود. ۱۸ روز تمام قدرت خود را به کار گرفتند و هزار کار کردند، انتظار داریم این‌هایی که تا دیروز شما را تخریب می‌کردند و امروز دور گردن شما دست می‌اندازند را بشناسید.