تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3725857
شناسه : 3725857
تاریخ :
درویش: سقف قرارداد باعث شد بازیکنانمان را از دست دهیم اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما مخالف افزایش سقف بودیم، این کار باید در شروع نقل و انتقالات اتفاق می‌افتاد، نه حالا که به خاطر رعایت سقف، بازیکنانی را از دست دادیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا درویش در پایان نشست هم اندیشی باشگاههای آسیایی با رئیس فدراسیون و کارگروه نقل و انتقالات اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود. جلسه با حضور آقای منصور قنبرزاده، آقای حیدر بهاروند، نماینده بازرسی کل کشور و اعضای کمیته آغاز شد و در ادامه آقای مهدی تاج هم شخصاً در نشست حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه، پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر شد تا تیم‌های آسیایی بتوانند حضور بهتری در رقابت‌ها داشته باشند. تعداد بازیکنان خارجی یک نفر افزایش یافته است و تصمیم‌های دیگری هم بود که اطلاع‌رسانی درباره آن‌ها قطعاً از سوی فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. مطلبی که بیشتر مد نظر و مورد توجه چند باشگاه بود اینکه درخواست داشتند نسبت به بالا بردن سقف بودجه قراردادها اقدام شود. در این ارتباط باشگاه پرسپولیس نظرات خاص خود را در راستای ایجاد وحدت رویه داشت. خوشبختانه هم رئیس فدراسیون فوتبال و هم نواب رئیس بر درستی نظر باشگاه پرسپولیس صحه گذاشتند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: نظر ما این بود که اگر قرار بر افزایش سقف بودجه برای تنظیم قراردادها بود، این کار باید در شروع فصل نقل و انتقالات انجام می‌شد تا همه باشگاه‌ها با معیار و استاندارد واحدی در این عرصه حضور پیدا می‌کردند نه اینکه باشگاه پرسپولیس بیاید در راستای اجرای قانون، ناچار به از دست دادن بعضی بازیکنان خود و عدم جذب بعضی بازیکنان مورد نظر بشود، بعد سقف افزایش یابد. اگر این افزایش در ابتدا بود امکان اجابت خواست بعضی بازیکنان را با بالا بردن رقم پیشنهادی تا ده میلیارد داشتیم. در نهایت نیز در این جلسه با موضوع افزایش سقف قراردادها در این فصل مخالفت شد.

رضا درویش تصریح کرد: به این ترتیب قرار شد برای فصل جاری همین سقف کنونی رعایت شود و با توجه به اینکه آئین نامه ابلاغی برای سه سال است در نهایت اگر قرار بر افزایش رقم هم شد، برای شروع فصل‌های آینده باشد. البته ما در پرسپولیس بر این باور هستیم که این سقف حفظ شود یا حتی اگر پایین‌تر بیاید برای فوتبال ما بهتر هم خواهد بود. دلیلش این است که فوتبال ما و اقتصاد فوتبال ما اصلاً به اندازه اعداد و ارقامی که در آن رد و بدل می‌شود رشد نکرده است. فوتبال ما به اندازه ارقام بزرگ نشده است. هنوز برای به خدمت گرفتن بازیکنان کارآمد باید دنبال بازیکنان ۳۰ ساله و بالاتر بروید چون بازیکنان طراز بالای جدید معرفی نمی‌شود. اگر همین الان بگویند سقف قرارداد به ۷۰۰ میلیارد رسید بلافاصله رشد قیمت بازیکنان به شکلی خواهد شد که باشگاه‌هایی خواهان افزایش مجدد سقف بشوند، زیرا قیمت‌ها بی‌حد و حصر و بی حساب و کتاب افزایش پیدا کرده است و عرضه بازیکنان جدید و سطح بالا کم است. اگر بنا است فوتبال ما، لیگ ما و تیم ملی ما رشد کند باید همه با هم همکاری کنیم و به جای رشد قیمتی رشد فنی اتفاق بیفتد.