تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725854
شناسه : 3725854
تاریخ :
سامانه نظام ایده‌هاو نیازها در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد اقتصاد ایران: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت نیازمحورکردن پژوهش‌ها اظهار داشت: سامانه نظام ایده‌هاو نیازها در این دوره راه‌اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبر، محمدعلی زلفی گل امروز (یکشنبه) در جلسه هیأت دولت اظهارداشت: با بیان اینکه کشورهای پیشرفته با سرمایه‌گذاری در علم قدرت نرم خود را افزایش می‌دهند و کشورگشایی از طریق علم مقبول است، گفت: در وزارت علوم، اسناد فرادستی را ملاک برنامه‌های خود را قرار دادیم و برمبنای آنها پنج اولویت برای وزارتخانه تعیین کردیم.

وی ادامه داد: پنج اولویت وزارت علوم، مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش بود که برنامه‌های خود را برای تحقق آنها به کار گرفتیم.

زلفی گل گفت: در وزارت علوم ۴ رکن اصلی داریم و برای هر کدام باید برنامه داشته باشیم؛ دانشجو، اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و محتوای اموزشی، از طرف دیگر وزارت علوم تحقیقات و فناوری که باید برای هر کدام برنامه داشته باشیم و وظیفه داشتیم فرهنگ را هم پررنگ ببینیم.