تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725828
شناسه : 3725828
تاریخ :
بی‌مهری بیمه‌ها نسبت به بیماران اوتیسم اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تنها سازمانی که پیگیر بیماری اوتیسم است، بهزیستی می‌باشد و متاسفانه بیمه‌ها حمایتی از بیماران این حوزه ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرود نکوبین امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کودکی بهترین زمان برای مداخله بهنگام اوتیسم است و این سن به‌عنوان سن طلایی مطرح است.

رئیس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد پسران مبتلا به اوتیسم سه تا چهار برابر بیشتر از دختران است و در حال حاضر از هر ۳۵ پسر متولد شده یک نفر به اوتیسم مبتلا است و این آمار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها سازمانی که پیگیر بیماری اوتیسم است، بهزیستی می‌باشد و متأسفانه بیمه‌ها حمایتی از بیماران این حوزه ندارند، در حالی که درمان این بیماری همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

نکوبین عنوان کرد: با وجود اینکه تاکنون تحقیقات بسیاری برای شناسایی علت ابتلاء به اوتیسم انجام نشده اما همچنان دلیل مشخصی برای این امر وجود ندارد.

رئیس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود ۷۰۰ مراجعه کننده اوتیسم در این استان وجود داشته که به آن‌ها خدمات ارائه شده است.