تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725813
شناسه : 3725813
تاریخ :
هنرستان‌های همجوار صنایع پلی بین صنعت و آموزش است  اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان ایجاد هنرستان‌های همجوار صنایع را پلی بین صنعت و آموزش خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد هنرستان‌های همجوار صنعت تأثیرات مثبتی در تربیت نیروی ماهر دارد و چنین مراکزی پلی بین صنعت و حوزه آموزش است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و شرکت‌های صنعتی مهمی در استان داریم، عنوان کرد: این واحدها می‌توانند در پیوند صنعت و مراکز آموزشی پای کار باشند و کمک کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور گنجانده شده است، تصریح کرد: دخیل کردن سنجش‌های تحصیلی منجر به کاهش استرس دانش‌آموزان شده است.

وی با بیان اینکه در آزمون‌های نهایی بخشی از توان دانش‌آموزان در سال‌های دوران تحصیل مورد سنجش قرار می‌گیرد، یادآور شد: برگزاری آزمون‌های کشوری نیازمند مقدمات، لوازم و زیرساخت‌هایی بود که خوشبختانه به خوبی صورت گرفت.

افشارچی خاطرنشان کرد: برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی است و از لحاظ منطقی هم سنجش توانایی‌های دوران تحصیل، حرکت درستی است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا همه تلاش‌ها در جهت تأمین امکانات و فضاهای امتحانی، تمهیدات لازم برای تصحیح اوراق امتحانی در جهت تحقق عدالت آموزشی، به کار گرفته شده است، ادامه داد: هر چند ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد ولی این روش، مسیر درستی است.

استاندار زنجان اخلاص را ویژگی برجسته شهید رئیسی دانست و گفت: اخلاص، کلیدی است که هر قفلی را باز می‌کند و اخلاصی همچون اخلاص شهید رئیسی شاید در سپهر سیاسی کشور تکرار نشود.