تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3725747
شناسه : 3725747
تاریخ :
طالبان: همه اشغالگران باید به مردم افغانستان غرامت بدهند اقتصاد ایران: معاون سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به بررسی دولت استرالیا برای پرداخت غرامت به برخی خانواده‌های افغان‌هایی که توسط نظامیان این کشور کشته شدند، تصریح کرد همه اشغالگران باید به مردم افغانستان غرامت بدهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، « حمدالله فطرت» معاون سخنگوی حکومت طالبان اظهار داشت تمام نیروهای اشغالگر خارجی که در 20 سال اشغال این کشور حضور داشتد، باید به مردم افغانستان غرامت بدهند.

این در حالی است که دولت استرالیا اعلام کرده روش پرداخت غرامت به برخی بازماندگان افغان‌هایی که به طور غیرقانونی توسط نظامیان این کشور کشته شده‌اند را بررسی می‌کند.

بر اساس یک تحقیق چهار ساله معروف به گزارش «بریتون»، نیروهای ویژه استرالیا 39 زندانی غیرمسلح و غیرنظامی افغان را بین سال‌های 2005 تا 2016 به قتل رساندند.

یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد هیچکدام از این قتل‌ها در میدان جنگ یا شرایط مشابه آن رخ نداده‌اند و بسیاری این قتل‌ها را نظامیانی مرتکب شده‌اند که می‌خواستند نخستین کشتار خود را انجام دهند.

گفتنی است از آغاز این تحقیقات تاکنون هیچ نظامی استرالیایی محکوم نشده، اما «دیوید مک‌براید» وکیل سابق ارتش استرالیا به دلیل افشای جنایات نظامیان این کشور در افغانستان به 5 سال و 8 ماه حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/.