تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725718
شناسه : 3725718
تاریخ :
توزیع ۷ میلیارد ریال از درآمد موقوفات بین خانواده‌های کم‌برخوردار اقتصاد ایران: زنجان-رییس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده گفت: ۷۰۰بسته غذایی به ارزش هفت میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی (ع) میان خانواده‌های کم‌برخوردار این شهرستان توزیع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ذوالقدری اظهار کرد: موقوفه قیدار نبی به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین موقوفه استان زنجان دارای نیات مختلف تأمین هزینه‌های بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، کمک به محصلان علوم دینی و کمک به نیازمندان است. نهاد وقف به‌عنوان متصدی امور اراضی و املاک وقفی وظیفه دارد موقوفات را به درآمد پایدار و کافی برساند و از محل این درآمدها نیات مد نظر واقف را که در وقف‌نامه درج شده است، به مرحله اجرا برساند.

وی ادامه داد: اساساً مهمترین هدف واقفان از انجام وقف، علاوه بر کسب رضایت خدا، اجرای نیت‌های نیک خود از این طریق در طول زمان و سال‌های آینده است و واقفان دوست دارند چه در زمان حیات و چه پس از آن، نتیجه و ثمره کار خیر خود را ببینند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه تلاش شده است با انجام فعالیت‌های متعدد، وضعیت موقوفات بهبود یابد، گفت: افزایش بهره‌وری یکی از تاکیدها است تا از طریق اجرای شایسته نیات واقفان باعث گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری ماندگار در جامعه شویم.

وی بیان کرد: امسال ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی قند و چای به ارزش ۱۰ میلیون ریال و ارزش مجموع هفت میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه قیدار نبی (ع) و موقوفات شاخص دیگر مثل موقوفات زنده‌یادان امیر نظام قره‌گزلو و سلیمان بیک خریده شد و امروز برای تحویل به مؤسسات و نهادهای خیریه آماده شده است.

در شهرستان خدابنده ۴۲۱ مسجد و حسینیه، ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه و ۱۰۹ موقوفه وجود دارد. در سال ۱۴۰۲ عایدات موقوفات این شهرستان به‌علت به‌روزرسانی قراردادها و ایجاد درآمدهای جدید ۲.۵ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.