تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3725672
شناسه : 3725672
تاریخ :
تعیین مهلت ۵ روزه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقتصاد ایران: صاحبان مشاغلی که فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون برای آنها تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ جهت تعیین وضعیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ در سامانه my.tax.gov.ir بارگذاری نشود، ملزم به تسلیم اظهارنامه تا ۱۵ مرداد خواهند بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: صاحبان مشاغلی که فرم مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای آنها تا تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ جهت تعیین وضعیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ در سامانه my.tax.gov.ir بارگذاری نشود، ملزم به تسلیم اظهارنامه تا پایان دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ خواهند بود.

وی گفت: طبق دستورالعمل سازمان، سقف فروش مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ برای پرونده‌های اشتراکی ۳۶ میلیارد تومان و پرونده‌های عادی ۱۸ میلیارد تومان است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با افرادی که مشمول تبصره ۱۰۰ نباشند، بیان کرد: چنانچه فروش اشخاص مذکور بالاتر از ۱۸ میلیارد تومان (برای حساب‌های مشارکتی بالاتر از ۳۶ میلیارد تومان) است، اظهارنامه پیش فرض بر اساس اطلاعات فروش و درآمد خالص ابرازی و اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعاتی سازمان تهیه شده و از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان در اختیار مودیان قرار می‌گیرد.

موحدی در خصوص نحوه بارگذاری اطلاعات مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ در سامانه، بیان کرد: به صورت مرحله به مرحله اطلاعات افراد در حال بارگذاری است و این افراد می‌توانند در صورت بارگذاری اطلاعات تا ۱۰ مردادماه سال جاری، نسبت به تکمیل فرم و نحوه پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای برخی از مودیان بارگذاری نشد، این مودیان تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ فرصت دارند به سراغ اظهارنامه پیش‌فرض و یا تسلیم اظهارنامه بروند؛ البته ممکن است بارگذاری اطلاعات برای برخی مودیان که تصور می‌کنند مشمول این تبصره هستند، انجام نشود که این افراد می‌توانند از طریق مجامع حرفه‌ای خود این موارد را پیگیری کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در پایان با بیان اینکه سازمان در تلاش است تا مودیان از تبصره ماده ۱۰۰ برای پرداخت مالیات خود استفاده کنند، گفت: با توجه به اینکه تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای مشمولان تبصره مذکور بر اساس اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته می‌شود، در صورتی که مودیان اقدامی برای تأیید یا رد آن انجام ندهند، این اظهارنامه برای آنها قطعی محسوب خواهد شد.