تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3725664
شناسه : 3725664
تاریخ :
هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم مرتبط با مواد مخدر در اروپا اقتصاد ایران: رئیس پلیس اروپا نسبت به خطر فزاینده جرائم سازمان یافته مرتبط با مواد مخدر و افزایش چشمگیر این گونه جرائم در اروپا هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، به گفته مقام های رسمی اروپا قاچاق مواد مخدر و انسان و همچنین جرائم بیشتر و بیشتر در اروپا بیداد می کند. "کاترین دی بول" رئیس پلیس اروپا (یوروپل)، نسبت به خطر فزاینده جرایم سازمان یافته در اروپا هشدار داده است.

دی بول به "اشپیگل" گفت که تمایل شبکه های جنایی به استفاده از خشونت نیز یک مشکل فزاینده همچنین در آلمان است. دی بول گفت: اعداد و آماری که برای ما ارسال می‌شوند این را به وضوح نشان می‌دهند. جرایم سازمان یافته در حال افزایش است. آن ها از هر نقطه ضعفی استفاده می کنند.

دی بول گفت: طبق یافته‌های ما، بیش از دو سوم شبکه‌های جنایی در اتحادیه اروپا از خشونت به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از شیوه‌های عملیاتی خود استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: این خشونت عمدتاً توسط تجارت پررونق مواد مخدر تقویت می شود. در آمریکای جنوبی و مرکزی بیش از هر زمان دیگری کوکائین تولید می شود و بازار اروپا را پر از آن کرده است.

دی بول گفت: وضعیت دراماتیک است، تجارت مواد دیگر نیز در حال افزایش است: باندها و کارتل‌ها نه تنها کوکائین را به اروپا سرازیر می‌کنند، بلکه به طور فزاینده‌ای مواد مصنوعی مانند کریستال مت و مواد مخدر به اصطلاح زامبی‌ها به این منطقه سرازیر می‌شوند.

رئیس یوروپل توضیح داد که اینها مواد ارزان قیمتی مانند فنتانیل یا نیتازن هستند، مواد افیونی مصنوعی که حتی در کمترین دوز می توانند کشنده باشند و افراد را در حالت مستی شبیه زامبی ها جلوه دهند. نیتازن تاکنون در بلژیک، فرانسه، هلند، ایرلند، انگلیس و بالتیک شناسایی شده است. به گفته وی تا به حال چندین مورد مرگ در اثر مصرف این مواد وجود داشته است. وی تاکید کرد: ما قبلاً فنتانیل را در آلمان ثبت کرده ایم.

این وکیل دادگستری در خصوص رویکرد مافیای مواد مخدر گفت: گروه های تبهکار به دنبال یک شهر کوچک هستند و مواد جدیدی عرضه می می کنند. این رویکرد مانند تحقیقات آزمایشی در بازار است.

"دی بول" ادامه داد که افراد بیشتر و بیشتری از مواد مخدر در همه طبقات استفاده می کنند. این را می توان از طریق تجزیه و تحلیل فاضلاب در شهرهای بزرگ نشان داد. این مشکلی نیست که پلیس بتواند آن را حل کند. این یک وظیفه بزرگ سیاست اجتماعی و بهداشتی است.

طبق مطالعات اداره پلیس اروپا مستقر در لاهه، 821 شبکه جنایی جدی در اتحادیه اروپا فعال هستند. یوروپل اخیرا هشدار داده است که این باندها، با بیش از 25000 عضو، بسیار حرفه‌ای و بی وجدان هستند. بر اساس تحلیل ها، تجارت اصلی آن ها قاچاق مواد مخدر است.

"دی بول" همچنین گفت که او همچنین از ترکیب تجارت های قانونی و غیرقانونی نگران است. به گفته وی بیش از 80 درصد از خطرناک ترین شبکه های جنایی از ساختارهای شرکتی قانونی، عمدتاً در اتحادیه اروپا سوء استفاده می کنند. این وضعیت جامعه ما را در درازمدت بی‌ثبات می‌کند.

وی افزود: پولی که از مواد مخدر در اروپا به دست می‌آید، بیشتر در قاره باقی می‌ماند، در اقتصاد محلی سرمایه‌گذاری می‌شود و جامعه‌های ما را در آستانه خانه مسموم می‌کند.

دی بول، که از سال 2018 ریاست یوروپل را بر عهده دارد، ادامه داد: این موضوع جرایم سازمان‌یافته را به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای عصر ما تبدیل می‌کند. من نمی توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم.

دی بول همچنین گفت که پلیس به منابع فنی، قدرت و پرسنل نیاز دارد تا در مبارزه با این مافیا فرصتی داشته باشد. اگر بیشتر سرمایه گذاری نکنیم، در این مبارزه شکست خواهیم خورد.

اخیراً پلیس دو نفر را از جامعه مواد مخدر از یک ساختمان مسکونی در کلن آلمان آزاد کرد. گفته می شود که آن ها توسط یک گروه مافیایی مراکشی از هلند ربوده و شکنجه شده اند. "دی بوله" همچنین گفت که نمی تواند در مورد تحقیقات در حال انجام در مورد این پرونده اظهار نظر کند. اما مشخص است که گروه های هلندی در فراسوی مرزها نیز فعال هستند.

پس از درگیری اخیر خشونت آمیز بین باندهای مواد مخدر آلمان و هلند بر سر 300 کیلوگرم حشیش در منطقه کلن، انجمن افسران پلیس جنایی آلمان (BDK) نیز نسبت به جنایات جدی مانند حملات انفجاری و آدم ربایی هشدار می دهند.

انتهای پیام/