تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3725661
شناسه : 3725661
تاریخ :
سهم تسلا از بازار خودروهای برقی آمریکا و اروپا رو به‌ کاهش است اقتصاد ایران: تسلا در حال از دست دادن جایگاه خود در ایالات متحده و اروپا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش JATO Dynamics مبنی‌بر از دست دادن جایگاه تسلا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، این شرکت در ایالات متحده ۸ درصد و در اروپا ۱۳ درصد فروش کمتری را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.

افت فروش برای تسلا در حالی رخ می‌دهد که تقاضای کلی برای خودروهای برقی در ایالات متحده و اروپا رشد کرده است و شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم اولیه و اصلی خودروهای برقی در سراسر جهان با گرفتن مشوق‌هایی از طرف دولت‌ها، افراد بیشتری را جذب خود کرده‌اند.

کاهش فروش همیشه به معنای از دست دادن سهم بازار نیست اما تسلا با کاهش فروش سهم بازار خود را نیز از دست داده است.

حجم فروش تسلا در اروپا از ۱۸۵٬۲۰۰ دستگاه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ به ۱۶۱٬۳۰۰ دستگاه برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته؛ درحالی‌که در همین بازه‌ی زمانی، کل ثبت نام خودروهای برقی در اروپا ۱٫۷ درصد افزایش یافته است.

حجم فروش تسلا در بازار آمریکا از ۳۲۴٬۹۰۰ دستگاه در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به ۲۹۹٬۲۰۰ دستگاه برای مدت مشابه در سال جاری کاهش یافته؛ درحالی که فروش کلی خودروهای برقی در مدت مشابه در بازار آمریکا ۷٫۶ درصد رشد کرده؛ بنابراین سهم بازار تسلا در بازار اروپا از ۱۹٫۸ درصد به ۱۷٫۲ و در بازار آمریکا از ۵۹٫۸ درصد به ۵۱٫۲ درصد کاهش یافته است.

مقالات مرتبط
  • بحران برای ایلان ماسک؛ سود تسلا ۵۵ درصد افت کرد
  • پس از آمریکا، قیمت خودروهای تسلا در چین هم کاهش یافت

دلیل از دست دادن جایگاه تسلا نسبت به سال گذشته را می‌توان عدم به‌روزرسانی‌های کاربردی و ناتوانی در پیشبرد مکانیزمی برای افزایش برد حرکتی خودروهای این شرکت نسبت به گذشته دانست. همچنین رقبای بزرگی از بازار‌های داخلی آمریکا و خارج از آن مثل خودروسازهای چینی مخصوصاً گروه خودروسازی BYD با معرفی خودروهای متنوع در بازه‌های قیمتی مختلف با امکانات متفاوت و کاربردی درحال به‌دست آوردن سهم بازار بیشتر نسبت به تسلا هستند.

با این اوصاف تسلا همچنان یک بازیگر غالب در بازار خودرو آمریکا محسوب می‌شود، اما رقبای تسلا هم دستاوردهای ارزشمندی را ثبت کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال در شرایط مشابه هیوندای با ۳۴ درصد رشد، فورد با ۴۸ درصد رشد و کیا با جهش ۱۱۰ درصدی، فروش خود را افزایش داده‌اند.