تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3725640
شناسه : 3725640
تاریخ :
اجرای طرح جدید تخصیص سوخت ناوگان برون شهری از اوایل مرداد اقتصاد ایران: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری از اوایل مرداد، براساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل در مسیر واقعی حمل بار و مسافر، سهمیه سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، یکی از رویکرد‌های عملی و اجرایی وزارت نفت در دولت خدمتگزار سیزدهم به منظور اجرای عدالت اجتماعی، اختصاص سهمیه سوخت یارانه‌ای به رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری براساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل در مسیر واقعی حمل و به منظور جلوگیری از مهاجرت کارت‌های هوشمند سوخت و انحراف عرضه خارج از شبکه توزیع است.

بر اساس این گزارش، شکاف قیمتی زیاد بین داخل و کشور‌های همجوار زمینه انحراف سوخت و قاچاق نفت گاز را به این کشور‌ها فراهم کرده است. در این شرایط کامیون داران برون شهری برای دریافت سوخت موردنیاز خود در جاده‌های مواصلاتی کشور با مشکلاتی روبرو شده بودند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تأمین و توزیع مستمر سوخت به ویژه نفت گاز بررسی‌های کارشناسی لازم را به عمل آورده است.

یکی از راهکار‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور اجرای سیاست‌های غیرقمیتی و توزیع عادلانه سوخت در دولت سیزدهم برای کنترل و جلوگیری انحراف سوخت، تخصیص سهمیه سوخت نفت گاز کامیونداران فقط در مسیر حمل بار و مسافر است. بر این اساس اطلاعات الکترونیکی بارنامه و در صورت وضعیت حمل، سامانه مورد اشاره امکان سوختگیری فقط در جایگاه‌های عرضه سوخت قرار دارند فراهم می‌کند. به طور مثال اگر مسیر کامیون و یا وسیله نقلیه سنگین از مبدأ شهر بندرعباس به مقصد شهر تهران باشد، امکان سوختگیری صرفا در جایگاه‌های عرضه سوخت این مسیر وجود داشته و تحویل سوخت در سایر جایگاه‌های خارج از این مسیر امکان پذیر نخواهد بود.

این طرح تحت عنوان تخصیص سوخت در مسیر حرکت بر اساس اطلاعات الکترونیکی اسناد حمل به تدریج از اوایل مرداد امسال در یک گروه ناوگان در سطح کشور اجرایی و سپس به سایر گروه‌ها تعمیم خواهد یافت.

انتهای پیام/