تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3725611
شناسه : 3725611
تاریخ :
موضع گیری اردوغان درباره استفاده تل آویو از خاک قبرس برای حمله اقتصاد ایران: رئیس جمهور ترکیه به گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده رژیم صهیونیستی از خاک قبرس برای تدارک حملات، واکنش نشان داد و از قبرس خواست تا از تشدید تنش خودداری کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از سفر به قبرس شمالی، درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از خاک قبرس برای تدارک حملات، گفت که مشارکت در کشتار، به نفع هیچکدام از کشورهای قبرس و یونان نیست.

اردوغان درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: عواقب اقدامات اسرائیل برای آنها باید به اندازه‌ای شدید باشد که همه را از ارتکاب چنین اقدامات بیرحمانه‌ای برحذر دارد.

وی افزود: امیدوارم که حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری، جامعه بین‌المللی را بیدار کند. هرچند اسرائیل دستورات قبلی این دادگاه را اجرا نکرد! دولت آمریکا باید با اعمال فشار بر اسرائیل و قطع حمایت از (بنیامین) نتانیاهوی قاتل و همدستانش، به ظلم و بیداد در غزه پایان دهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به گزارش‌ها درباره استفاده تل‌آویو از خاک قبرس برای تدارک حمله، گفت که همدستی در کشتار به دست اسرائیل، نه به سود قبرس و نه به سود یونان است.

وی در ادامه گفت که آنکار در صورت لزوم پایگاهی دریایی در شمال قبرس تاسیس خواهد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید در اسرع وقت به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد و در ادامه نیز از تل‌آویو خواست تا بابت اقداماتش که جامعه بین‌الملل آن را نامشروع می‌داند، غرامت کامل پرداخت کند.

این دیوان همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از جمله اقدامات برابر با آپارتاید، محکوم کرد.

از آغاز جنگ غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود ۳۹ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.