تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725561
شناسه : 3725561
تاریخ :
۴۲۹۱ نفر دهه اول محرم در مازندران خون اهدا کردند اقتصاد ایران: ساری -مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای چهار هزار و ۲۹۱ نفر برای اهدای خون دهه اول محرم در استان خبر داد و گفت: ۴۹۴ اهداکننده بار اولی بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله محمدی فیروزجایی ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دهه اول محرم و همزمان با آغاز پویش نذر خون، ۵ هزار و ۲۱۴ نفر از مردم نوع دوست مازندران به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۲۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از مجموع اهدای خون، دو هزار و ۵۶۷ نفر اهداکننده مستمر، یک هزار و ۲۳۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۴۹۴ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

وی افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال نیز یک هزار و ۱۸ نفر مازندرانی به مراکز اهدای خون و تیم‌های سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۸۴۰ نفر خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان با توجه به نیاز مستمر و همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خون سالم، از هم استانی‌های نوع دوست درخواست کرد به مراکز انتقال خون استان و تیم‌های سیار مراجعه کنند و با پیوستن به پویش نذر خون در تأمین خون بیماران استان، انتقال خون را یاری کنند.

گفتنی است: پویش نذر خون با شعار اهدای خون فرهنگ حسینی، نذر عاشقان از ابتدای ماه محرم در مراکز اهدای خون سراسر کشور آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.