تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3725557
شناسه : 3725557
تاریخ :
ترامپ: بعد از ترور، جین‌پینگ پیام دلگرم‌کننده‌ای ارسال کرد اقتصاد ایران: رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که پس از ترور نافرجام وی، همتای چینی‌اش پیام دلگرم‌کننده‌ای به او داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که هفته گذشته هدف تروری نافرجام قرار گرفت، مدعی شد که پس از این حمله، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین برای او پیامی زیبا ارسال کرده است!

ترامپ ۷۸ ساله که به‌تازگی نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به طور رسمی پذیرفت، گفت: با شی جین‌پینگ که آدم فوق‌العاده‌ای است، خیلی خوب کنار می‌آیم. چند روز پیش وقتی که از ماجرای ترور باخبر شد، برایم یادداشتی زیبا ارسال کرد.

وی در ادامه با این ادعا که پیام‌های مشابهی از رهبران سایر کشورها نیز دریافت کرده است، افزود: خیلی از این(رهبران) کاری که با آنها می‌کردم را دوست نداشتند اما در عین حال می‌دانستند که زمان همه‌چیز را روشن می‌کند. حالا بازی تمام شده، اینطور نیست؟ اما تقریبا همه آنها پیام‌ و یادداشت فرستادند و این اتفاق خوبی است. حالا با آنها رابطه خوبی دارم و این مساله مهم است.

‌ترامپ پیش‌تر نیز از روابط گرم با جین‌پینگ ابراز خوشحالی کرده بود و در سال ۲۰۲۰ مدعی شد که او و جین‌پینگ به یکدیگر علاقه دارند و این در حالی بود که ترامپ در آن دوره، تعرفه‌های زیادی برای کالاهای چینی اعمال و این کشور را به دلیل آنچه مدیریت همه‌گیری کووید-۱۹ خوانده بود، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ همچنین مدعی شد که با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز کنار می‌آید و افزود: رسانه‌های بارها نوشتند که او(ترامپ) با کیم جونگ اون که این همه سلاح اتمی دارد، کنار می‌آید. کنار آمدن و سازش کردن اتفاق خوبی است و باید بگویم که وقتی من رئیس جمهورتان بودم، شما هرگز در خطر نبودید!

وی در عین حال، مدعی شد که همچنان به چین سخت خواهد گرفت و اضافه کرد: هیچ دولتی در تاریخ آمریکا مثل من به چین سخت نگرفت و صدها میلیارد دلار به خزانه‌داری سرازیر شد در حالی که هیچ رئیس جمهوری حتی ۱۰ سِنت هم از نگرفته بود. چین هرگز به ما ۱۰ سنت هم نداده بود.

نامزد جمهوری‌خواهان در ادامه جین‌پینگ را «مردی باهوش توصیف کرد که ۱.۴ میلیارد نفر را با مشت آهنین اداره می‌کند. او انسان سرسخت و قوی است. وقتی به کاخ سفید برگردم، آنها تنها زمانی قادر به فروش کالاهای‌شان در آمریکا خواهند بود که آن را در خاک آمریکا تولید کنند. آنها باید از نیروی کار آمریکایی استفاده کنند. صنعت خودروسازی را پس خواهیم گرفت.