تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3725545
شناسه : 3725545
تاریخ :
رشد ۱۵ درصدی تولید و پخش آسفالت تا نیمه اول تیرماه اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تا نیمه اول تیرماه سال جاری ۶۳۰ هزار تن آسفالت تامین، تولید و پخش شده است. این میزان تقریبا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص میزان آسفالت ریزی در چهار ماه نخست سال جاری گفت: تا نیمه اول تیرماه سال جاری ۶۳۰ هزار تن آسفالت تأمین، تولید و پخش شده است. این میزان تقریباً ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میزان آسفالت ریخته شده در سال گذشته نیز رکورد سال‌های پیش را زده بود، اظهار کرد: تفاوت عمده سال جاری با سال ۱۴۰۲ این بود که توجه ویژه‌ای به بزرگراه‌ها شد و از این مقدار ۲۰۰ هزار تن آسفالت در سطح بزرگراه‌ها ریخته شد.

صداقتی ادامه داد: بزرگراه همت، حکیم، شیخ فضل الله نوری، شهید فهمیده، اشرفی اصفهانی، حقانی، امام علی (ع)، صیاد شیرازی، یاسینی، بابایی، آیت الله سعیدی، محلاتی و آزادگان از این دست معابر بزرگراهی پایتخت بودند که بیشتر حجم آسفالت را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران خاطرنشان کرد: چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آسفالت امسال در بزرگراه‌ها ریخته شده و این نشان از اهمیت آن برای شهرداری دارد. دلیل اصلی این است که سرعت اجرای طرح‌ها در بزرگراه‌ها بالاتر است و حوادثی که ناشی از خرابی بستر مسیر باشد ممکن است منجر به حوادث مالی و جانی بشود. بنابراین اسمال رویکرد خود را تغییر دادیم و توجه بیشتری را به بزرگراه‌ها مبذول کردیم.

وی با بیان اینکه این موضوع برای شهروندان مشهود است و در هر نقطه از شهر مردم با آسفالت ریزی های تازه ای مواجه می‌شوند که هنوز خط کشی شأن ممکن است تمام نشده باشد، یادآور شد: تمام انرژی و توان مدیریت شهری بر این است که تا پایان شهریورماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت را محقق کنیم تا حجم اصلی آسفالت را در ۶ ماه اول سال انجام داده باشیم. چرا که باید با شروع مدارس سطح آسفالت مناسبی داشته باشیم و نیمه دوم سال را به تعمیر و نگهداری بپردازیم.