تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3725538
شناسه : 3725538
تاریخ :
سهم بیمه درمان از بازار بیمه چقدر است؟ اقتصاد ایران: براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی از بازار بیمه، رشته بیمه درمان در میان سایر رشته‌های بیمه‌ای بیشترین سهم از حق بیمه تولیدی و میزان خسارتی پرداختی را به خود اختصاص داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی و بر مبنای ارقام خوداظهاری شرکت‌های بیمه در سامانه سنهاب، صنعت بیمه در سه ماهه نخست سال جاری ۴۲.۷ همت (هزار میلیارد تومان) خسارت پرداخت کرده است.

همچنین، حق بیمه تولیدی در این بازه زمانی، ۱۱۴ همت محاسبه شده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۶۴.۳ درصد حق بیمه تولیدی و ۵۳ درصد خسارت پرداختی افزایش را تجربه کرده است.

سهم بیمه درمان از حق بیمه تولیدی چقدر است؟

در میان رشته‌های بازار بیمه و در حوزه حق بیمه تولیدی، بیمه درمان با ۵۸.۳ همت از ۱۱۴ همت مجموع، ۵۱.۱ درصد از سهم کل حق بیمه تولیدی در سه ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده و ۸۷.۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.

سهم ۴ درصدی بیمه نامه و ۴۴ درصدی خسارت پرداختی

رشته بیمه درمان در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۴۷ هزار و ۳۹۰ فقره بیمه نامه از مجموع ۱۷.۵ میلیون بیمه نامه صادر شده در فصل بهار ۴.۲ درصد از سهم کل تعداد بیمه نامه‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

با این حال، از ۴۲ همت مجموع کل خسارت پرداختی بازار بیمه در فصل بهار، ۱۹ همت (هزار میلیارد تومان) به بخش رشته بیمه درمان اختصاص یافته که سهمی ۴۴.۵ درصدی را از کل خسارات پرداختی داشته و رشد ۵۲.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

۱۷.۴ میلیون خسارت پرداختی بیمه درمان در فصل بهار

همچنین، درسه ماهه نخست سال جاری، ۱۷ میلیون و ۴۹۳ هزار مورد خسارت در حوزه بیمه درمان پرداخت شده است که با ۹۲ درصد از سهم کل در این بخش، بیش‌ترین سهم از خسارات پرداختی بازار بیمه را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

در پایان باید اشاره داشت که سهم نسبت خسارت در این رشته بیمه (درمان) طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۲.۶۱ درصد بوده که ۷.۴ درصد از سهم کل در بخش نسبت خسارات بازار بیمه را به خود اختصاص داده است.