تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3725531
شناسه : 3725531
تاریخ :
تسهیل رفع مشکلات مددسراها/ گسترش فعالیت های مراکز کوثر اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۴ تهران دستورات لازم جهت رفع چالش های مراکز مددسرا را با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه اقشار آسیب پذیر و کودکان کار صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ تهران طی رصد وضعیت مدد سرا و مرکز بهاران منطقه بر لزوم تسریع رفع نیازها و مناسب سازی این فضاها جهت خدمات دهی بازپروری و آموزشی به افراد معتاد و کارتن خواب تاکید کرد.

شهرابی در ادامه ضمن بازدید از مرکز پویا شهر «خانه هنر سبا» ویژه مهارت افزایی کودکان کار با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کودکان کار و خیابان که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، بر برنامه‌ریزی در حوزه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی منطقه در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و توانمند سازی و مهارت افزایی کودکان کار تاکید کرد.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های هنری و آموزشی در این مرکز تخصصی و زیر نظر کارشناسان مجرب علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این گروه از جامعه نسبت به استعدادیابی و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، شغلی و تحصیلی کودکان کار اقدامات لازم انجام می‌شود.

شهرابی در بخش دیگری از این بازدید وضعیت مراکز کوثر منطقه را نیز مورد بررسی قرار داد.

شهرابی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های منطقه، اشتغالزایی و حمایت از بانوان سرپرست خانواده، تقویت، توسعه بسترهای کارآفرینی، توانمندسازی آموزش مهارت و اشتغالزایی برای بانوان را از اهداف و اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و بر تقویت این ظرفیت و حمایت لازم برای گسترش فعالیت‌های مراکز کوثر منطقه تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان دستورات لازم جهت اجرای طرح ویژه ساماندهی کودکان کار همچنین طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی خانمان در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار و نیازمند تحت پوشش منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور شبانه روزی و مستمر در نقاط شناسایی شده را صادر کرد.