تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3725527
شناسه : 3725527
تاریخ :
اعلام جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اقتصاد ایران: مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگرانِ معسر در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید باقر سیدرضایی، مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح جزئیات افزایش کمک معیشت ایثارگرانِ معسر در سال 1403 گفت: به استناد بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال 1403 ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد با انجام آزمون وسع و توجه به دهک‌های درآمدی مشمول کمک معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی مصوب هیات وزیران تعیین می‌شود، بودند. بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ابلاغ قانون بودجه سال 1403، آیین‌نامه پیشنهادی خود را آماده و آن را در تاریخ 28 فروردین به کمیسیون برنامه و بودجه دولت ارسال کرد.

وی افزود: جلسات تخصصی اصلی و فرعی متعددی در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان برگزار شد و درنهایت آیین‌نامه پیشنهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تغییراتی به تصویب رسید و به هیات دولت ارجاع شد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: به استناد تبصره یک ماده 5 آیین‌نامه ابلاغی، دستگاه‌های متولی باید حتما آخرین تغییرات دهک‌بندی و وضعیت معیشتی و درآمدی ایثارگران و گروه‌های مشمول را از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اخذ کنند. به همین دلیل، بنیاد شهید و امور ایثارگران در همین راستا مکاتباتی را با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی انجام داد و بعد از یک هفته آخرین اطلاعات دهک‌بندی ایثارگران به بنیاد شهید ارسال شد تا ما بتوانیم افزایش کمک معیشت جانبازان را در سال 1403 اجرایی کنیم.

سیدرضایی تشریح کرد: افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 از فروردین ماه اعمال شد و تنها گروه جانبازان کمک‌معیشت بگیر نسبت به این موضوع بهره‌مند نشده بودند‌، به همین دلیل با وجود اینکه حقوق تیرماه جانبازان برای واریز ارجاع شده بود برای بهره‌مندی این گروه از جانبازان از افزایش سال جاری کمک معیشت، اصلاحات لازم انجام شد و مجددا فرآیند حقوق جانبازان و ایثارگران با اعمال افزایش کمک معیشت از این ماه بارگذاری و اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده مطالبات مربوط به اعمال افزایش کمک معیشت ایثارگران در سه ماه پی در پی با اخذ اعتبارات لازم واریز شود. این ماه با یک فرآیند افزایشی مربوط به افزایش کل سال و در کنار آن معوقه کمک معیشت خرداد را همراه با مستمری تیرماه اعمال کرده‌ایم تا بتوانیم در ماه‌های آتی هم نسبت به پرداخت مابقی مطالبات ایثارگران اقدام کنیم.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: براساس آیین‌نامه، مقرر شده کمک‌معیشت جانبازان در سال 1403 در قالب چند گروه اعمال شود‌؛ برای جانبازان 25 درصد به بالا که در دهک‌های یک تا چهار هستند کمک معیشت 7 میلیون و 400 هزار تومان و برای جانبازان زیر 25 درصدی که در دهک‌های یک تا 4 قرار دارند کمک معیشت 6 میلیون و 400 هزار تومان واریز شده است.

سیدرضایی تاکید کرد: برای جانبازان بالای 25 درصد و کمتر از 25 درصد که در دهک‌های 5 تا 7 هستند نیز به ترتیب 6 میلیون و 800 هزار تومان و 5 میلیون و 700 هزار تومان واریز شده است. برای جانبازان و ایثارگران مشمول در دهک‌های 8، 9 و 10 و جانبازانی که فاقد دهک هستند مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/