تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725519
شناسه : 3725519
تاریخ :
مشکلات حقوقی سرمایه گذار علت غیرفعال بودن پروژه شهید کاظمی قم اقتصاد ایران: قم- شهردار قم مشکلات حقوقی سرمایه گذار را علت غیرفعال بودن پروژه شهید کاظمی در هسته مرکزی شهر عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در استانداری قم برگزار شد بیان کرد: پروژه شهید کاظمی از جمله مهمترین پروژه شهر قم در هسته مرکزی است که نیمه کاره مانده است.

شهردار قم، علت غیر فعال بودن این پروژه را مشکلات حقوقی سرمایه گذار برشمرد و گفت: کلید حل این پروژه در خود استان قم است و باید پرونده آن به منظور اتخاذ تصمیمات لازم به استان قم تنفیذ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری قم تلاش داشته در راستای تملکات پروژه های مختلف رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد افزود: این رویکرد به صورت جدی در قم دنبال شده است و در سالهای اخیر کمترین موارد از تملکات با استفاده از دستگاه قضایی بوده است.

سقاییان نژاد گفت: ساماندهی اطراف ضلع شرقی حرم مطهر در دستور کار شهرداری است که تملک ۱۶ پلاک در این منطقه باقیمانده است و مراحل قانونی تملک و آزادسازی آنها با توجه به مصوبات ستاد بازآفرینی و تفاهم با اداره کل راه و شهرسازی استان در حال پیگیری است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا سه ماه آینده میتوان تملک ۱۶ پلاک باقیمانده در این منطقه را انجام داد.

شهردار قم همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه محله چهل اختران قم بیان کرد: برای احداث شبستان جدید امامزاده موسی مبرقع علیه السلام در این منطقه، تملک ۲ پلاک ضروری است که مراحل قانونی آن در حال انحام است.