تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725515
شناسه : 3725515
تاریخ :
برگزاری جشنواره‌های ورزشی زمینه‌ساز برقراری امنیت پایدار است اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان گفت: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی زمینه‌ساز پیشرفت و برقراری امنیت پایدار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون دوومیدانی در سنندج اظهار کرد: کمترین کاری که کردیم، این بوده که طی سه سال اخیر، پروژه جدید شروع نکنیم و تمرکزمان روی اتمام پروژه‌های ۲۰ و ۲۵ ساله باشد؛ همچنانکه همین اتفاق افتاد و طرح‌هایی مثل راه آهن سنندج - تهران و فرودگاه سقز را تکمیل کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استعدادهای زیاد ورزشی در کردستان اشاره کرد و افزود: معتقدیم برگزاری اردوها و جشنواره‌های ورزشی بیشتر، انگاره‌های اشتباه نسبت به استان را اصلاح می‌کند و این مهم با جهش ۲۰ برابری آمار مسافران و گردشگران طی دو سه سال اخیر، در استان محقق شده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، رونق اقتصادی و امنیت پایدار بوده که به نتیجه نیز رسیده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه اکنون از نقطه صفر مرزی تا هر جای دیگر استان امنیت وجود دارد، ادامه داد: با وجود تمرکز دشمن روی استان در اتفاقات سال ۱۴۰۱، اما کردستان به دلیل آگاهی مردم و نیروهای امنیتی، کمترین آسیب را نسبت به دیگر استان‌ها دید.

وی یادآور شد: پاییز سال گذشته در سالگرد همان اتفاقات، مردم استان استقبال بی سابقه‌ای از رئیس جمهور شهید داشتند و این نشان از نگاه قدرشناسانه مردم دارد.

استاندار کردستان در خصوص ورزش استان اظهار داشت: استعدادهای بسیار خوبی در ورزش به ویژه رشته دوومیدانی در سطح ملی و بین المللی داریم که باید از آنها حمایت کنیم.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از نگاه عدالت محور مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، بر لزوم توجه به ورزش‌های پایه و سرمایه گذاری روی استعدادهای آن تاکید کرد.