تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725502
شناسه : 3725502
تاریخ :
مصرف بالای ۲ مگاوات برق در حدود ۷۰۰ واحد صنعتی کشور اقتصاد ایران: مشهد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۷۰۰ واحد صنعتی کشور بالای ۲ مگاوات مصرف برق دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در کشور نیز بالای یک مگاوات مصرف برق دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس قانون واحدهایی که بالای یک مگاوات مصرف برق داشته باشند باید سالی یک درصد در حوزه انرژی‌های پاک و ظرف مدت پنج سال سرمایه گذاری کنند که پیشنهاد می‌شود واحدهای صنعتی که بالای یک مگاوات مصرف دارند در استان‌ها شناسایی و در کنار هم جمع شوند و برای تولید برق سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر این واحدها داخل شهرک صنعتی، زمین داشته باشند برای این امر با آنها مساعدت کنیم و در این راستا با وزارت نیرو نیز تفاهم کرده‌ایم برای واحدهایی که معادل یک درصد سرمایه گذاری خود را سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند این امر برای آن واحد صنعتی به عنوان رفع تعهد در وزارت نیرو پذیرفته شود، علاوه بر اینکه این امر سبب جلوگیری از جرایم می‌شود، موجب سرمایه گذاری اقتصادی در تولید برق نیز خواهد شد.

مقیمی در خصوص مجوزهای تأسیس شهرک‌های غیر دولتی با اشاره به صورتجلسه صادره در تاریخ ۲۴ دی ماه سال ۱۴۰۲ گفت: متقاضیان باید اسناد و مدارک خود را کامل و ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و مجوز لازم صادر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در برنامه هفتم توسعه، مجوز شهرک‌های صنفی حتی در محدوده شهر به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، گفت: این در حالی است که صدور مجوزها در گذشته با شهرداری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه توسعه هفتم تاکید کردیم، همانطور که توسعه حریم شهری و طرح‌های جامع شهری مورد توجه است توسعه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی نیز مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص مکاتبات لازم انجام شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه پیشنهاد شده تا مجوزهای شهرک‌های صنعتی در استان‌ها صادر شود، بیان کرد: تغییر کاربری برای شهرک‌های صنعتی هزینه اش صفر است که این موضوع مصوبه دولت است.