تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3725494
شناسه : 3725494
تاریخ :
مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد اقتصاد ایران: تقلب همواره بخشی از تاریخ المپیک بوده است و بسیاری از تیم‌ها و ورزشکاران در طول تاریخ این مسابقات تلاش کرده اند با بهره گیری از روش های مختلف، راه رسیدن به مدال را برای خود هموار سازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های المپیک همواره به عنوان صحنه‌ای برای نمایش بالاترین سطح توانایی‌های ورزشی شناخته شده است، اما در طول تاریخ، لحظاتی نیز وجود داشته که برخی از ورزشکاران و تیم‌ها با استفاده از تقلب تلاش کرده‌اند به موفقیت دست یابند.

در این گزارش که پایگاه خبری «۲۰minutes» فرانسه منتشر کرده است به برخی از مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک می‌پردازیم.

مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد

مدال طلای تنبلی: فردریک لورز - المپیک ۱۹۰۴، سنت‌لوئیس
در سومین دوره المپیک مدرن که در سال ۱۹۰۴ در سنت‌لوئیس آمریکا برگزار شد، فردریک لورز، دونده آمریکایی، به دلیل گرمای شدید و رطوبت بالا در ماراتن دچار گرفتگی شدید عضلات شد. وی که قادر به ادامه مسیر نبود، تصمیم گرفت سوار خودروی یکی از تماشاگران شود. این خودرو او را تا نزدیکی خط پایان برد و سپس پیاده شد و به عنوان نفر اول ماراتن از خط پایان عبور کرد. اما قبل از اینکه مدال طلا به او اهدا شود، یکی از رقبا به نام «توماس هیکس» اعتراض کرد و گفت که «لورز» از خودرو استفاده کرده است. این تقلب به سرعت فاش شد و لورز ادعا کرد که قصد شوخی داشته است، اما تماشاگران او را با هو کردن از استادیوم بیرون انداختند.

مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد

مدال طلای تقلب: تیم بسکتبال اسپانیا - پارالمپیک ۲۰۰۰، سیدنی
تیم بسکتبال اسپانیا در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی، در دسته ناتوانان ذهنی، به دلیل استفاده از بازیکنی که کاملاً سالم بود و هیچ ناتوانی ذهنی نداشت، به شهرتی منفی دست یافت. یکی از بازیکنان این تیم یعنی کارلوس ریباگوردا، در واقع یک خبرنگار بود که دو سال به صورت مخفیانه در تیم نفوذ کرده بود و پس از فاش شدن این تقلب، مدال خود را بازگرداند. این افشاگری باعث شد تا کمیته بین‌المللی المپیک (CIO) برای مدت دوازده سال دسته بازیکنان دارای ناتوانی ذهنی را از مسابقات المپیک حذف کند.

مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد

مدال طلای کپی: مدلین ده جیزس - المپیک ۱۹۸۴، لس‌آنجلس
مدلین ده جیزس، ورزشکار پورتوریکویی، پس از مصدومیت در مسابقات پرش طول المپیک ۱۹۸۴، از خواهر دوقلوی خود، مارگارت، خواست تا در مسابقه دو ۴x۴۰۰ متر به جای او شرکت کند. مارگارت که شبیه مدلین بود، در مسابقه شرکت کرد و تیم به فینال راه یافت. اما یک خبرنگار متوجه این تقلب شد و تیم از مسابقات حذف شد و مربی و سایر اعضای تیم نیز مجازات شدند.

مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد

مدال طلای تکنولوژی: بوریس اونیچنکو - المپیک ۱۹۷۶، مونترال
بوریس اونیچنکو، عضو تیم پنج‌گانه مدرن شوروی، در المپیک ۱۹۷۶ مونترال با استفاده از یک شمشیر مجهز به دستگاه الکترونیکی که می‌توانست به طور غیرواقعی برخورد شمشیر را ثبت کند، تقلب کرد. این تقلب پس از اعتراض یکی از رقبا فاش شد و تیم شوروی از مسابقات اخراج شد.

مدال طلای دیکتاتوری: نرون - ۶۷ میلادی، یونان باستان
نرون، امپراتور روم، در سال ۶۷ میلادی با استفاده از قدرت خود مسابقات المپیک را به یک سال جلوتر کشاند و با افزودن مسابقات آواز و شعر، که در آن‌ها تنها شرکت‌کننده بود، مدال طلا را کسب کرد. وی همچنین با افزودن مسابقه ارابه‌رانی با ده اسب، علیرغم سقوط از ارابه، به عنوان برنده معرفی شد.

رز مک‌کیب - المپیک ۱۹۰۰، پاریس
در المپیک ۱۹۰۰ پاریس، رز مک‌کیب، یک دونده آمریکایی، تصمیم گرفت تا برای کسب مدال در دوی ۸۰۰ متر از مسیر کوتاه‌تری استفاده کند. او با استفاده از یک مسیر میانبر توانست زودتر از دیگر رقبا به خط پایان برسد، اما این تقلب خلی زود فاش و مدال او پس گرفته شد.

مشهورترین و عجیب‌ترین تقلب‌های تاریخ المپیک/دست خواهر دوقلو رو شد

تیم دوچرخه‌سواری آمریکا - المپیک ۱۹۸۴، لس‌آنجلس
تیم دوچرخه‌سواری آمریکا در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس، با استفاده از دوپینگ خونی به موفقیت دست یافت. این تکنیک که شامل تزریق خون تازه به بدن ورزشکاران بود، باعث افزایش توانایی‌های جسمی آن‌ها می‌شد. این تقلب هم فاش و منجر به تغییرات گسترده‌ای در قوانین ضد دوپینگ شد.

تیم دوومیدانی روسیه - المپیک ۲۰۱۶، ریو
تیم دوومیدانی روسیه در المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل استفاده گسترده از مواد نیروزا توسط تعداد زیادی از ورزشکاران خود، از شرکت در المپیک محروم شد. این رسوایی به یکی از بزرگترین رسوایی‌های تاریخ ورزش تبدیل شد و منجر به تحریم‌های گسترده علیه روسیه در سطح بین‌المللی شد.