تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725486
شناسه : 3725486
تاریخ :
۱۲۰۰ کیلومتر خط‌کشی راه‌های منتهی به مرز باشماق انجام شد اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در راستای ایمن سازی راههای منتهی به مرز، از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حسنی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران کردستان اعلام کرد: امسال برای سومین سال متولی پذیرای زوار اربعین است و سازمان راهداری برای امسال پیش بینی کرده است چهار درصد از زوار از طریق مرز باشماق مریوان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در همین راستا اداره راهداری در کمیته زیرساخت، چند وظیفه را برعهده دارد که بخشی از آن روکش و لکه گیری مسیرهای تردد زوار است، گفت: در حوزه زیرساخت قرارداد ۱۶ پروژه با طول ۱۴۷ کیلومتر و اعتبار سه هزار و ۴۰۰ میلیاردریال بسته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های بهسازی، روکش و لکه گیری محورهای تردد زوار بوده که تاکنون عملیات اجرای ۳۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی به هدف گذاری ۳۰ کیلومتر روکش و ۴۰ کیلومتر لکه گیری برای مسیر سنندج - مریوان و مرز باشماق امسال اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کارگاه‌های راهسازی در مسیرهای منتهی به دیگر مرزهای کشور نیز فعال است.

حسنی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار این پروژه‌ها از سازمان راهداری صورت می‌گیرد، گفت: اجرای این پروژه‌ها مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد و در صورت تأمین اعتبار این وظایف به سرعت انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای ایمن سازی راههای منتهی به مرز، از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی و ۲ هزار و ۳۷۵ عدد تابلو و علائم ایمنی راه‌ها در سطح جاده‌های استان تعمیر و نصب شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به نصب و تعمیر ۲۳۵ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی اشاره و اضافه کرد: ۱۲.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی در محورهای منتهی به مرز اربعین حسینی به سرانجام رسیده که مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش ایمنی راه‌ها بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.