تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725485
شناسه : 3725485
تاریخ :
اقتدار انتظامی در سربلندی نظام اسلامی موثر است اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اقتدار انتظامی در سربلندی نظام اسلامی موثر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی صبح یکشنبه در دیدار فرمانده کل انتظامی، ضمن تقدیر از تأمین نظم و امنیت در کشور توسط انتظامی، با اشاره به کار سخت پلیس، افزود: هرچقدر کار سخت‌تر باشد، اجرش مضاعف و بیشتر خواهد بود و مجموعه انتظامی نیز باید با تمام این سختی‌ها، به خاطر نظام و مردم به دنبال تقویت و افزایش اقتدار خویش در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: شاخصه تقویت سرمایه اجتماعی، اخلاق مداری و رعایت حق و انصاف و قانون هست و در این خصوص کیفیت در اجرا بسیار مهم و اخلاق در این امر تأثیرگذار است.

محامی با تاکید بر اینکه مجموعه انتظامی خود را از مردم می‌داند و در راه تأمین امنیت شهدای بسیاری تقدیم کرده، با تاکید بر ارتقای کیفی کار انتظامی بویژه در استان سیستان و بلوچستان به موضوع آموزش و بهره مندی از تجربه پیشکسوتان و موفقیت‌های اشاره کرد و گفت: مجموعه انتظامی باید از همه ابعاد از جمله امکانات، تجهیزات و رسیدگی به معیشت کارکنان مورد حمایت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه انتظامی بخشی از نظام اسلامی و از جمله دستگاه‌های بزرگ است، قوت و ضعف آن نیز در قوت و ضعف نظام اسلامی مؤثر بوده و البته اقتدار این دستگاه نیز سبب اقتدار نظام اسلامی خواهد بود و اگر به این اقتدار لطمه وارد شود به بخشی از نظام اسلامی هم آسیب وارد خواهد شد.

امام جمعه زاهدان بر لزوم تلاش در زمینه تقویت انتظامی و افزایش اقتدار این دستگاه در جامعه اسلامی تاکید و ادامه داد: بخشی از این اقتدار، به سرمایه اجتماعی انتظامی مرتبط می‌شود و ابزار و امکانات نیز عواملی مؤثر در ایجاد این اقتدار هستند اما یکی از عوامل اصلی و مهم در این خصوص، پایگاه اجتماعی است که یک سرمایه بزرگ برای انتظامی و نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه سرمایه اجتماعی انتظامی تقویت شود، نیازمند اخلاق مداری و رعایت انصاف در اجرای حق و قانون هستیم و باید حق را اجرا و مجری قانون باشیم و کیفیت اجرا و رعایت اخلاق و انصاف در این خصوص بسیار تأثیرگذار است.

وی بر لزوم ارائه خدمت بی منت به مردم و اطلاع رسانی این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف، خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند اما اطلاع رسانی لازم را انجام نمی‌دهند، باید دقت داشت که در این زمینه بحث فرد و ریاکاری مطرح نیست بلکه خدمات نظام اسلامی هست و باید اطلاع رسانی شود.

سردار رادان به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرده است.