تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725461
شناسه : 3725461
تاریخ :
احیای نماز جمعه دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است اقتصاد ایران: مشگین‌شهر_ امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: نماز جمعه یادگار امام و شهیدان است که پس از سال‌ها فراموشی و با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احیا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر با گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا از افتخارات مسلمانان است که با حضور پرشور مردم برگزار شده و بر عظمت این نمازها افزوده می‌شود.

وی با تبیین و تشریح فلسفه زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: متن قدسی زیارت عاشورا شرح منازل سالکان الهی است که عمل به هر یک از بندهای این زیارت قدسی انسان را به فلاح و رستگاری هدایت می‌کند.

امام جمعه مشگین شهر پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران را یادآور شد و بیان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه حج مستمندان است و اقامه آن سبب تلطیف روح، پاکی دل از گناهان، زدودن زنگار معصیت از قلب و تریبون آگاهی بخشی مسلمانان از مسائل مختلف روز است.

باوقار افزود: از منظر دیگر نظر نماز جمعه یک کنگره عظیم هفتگی و بزرگترین کنگره اسلامی بعد از کنگره سالانه حج است.

امام جمعه مشگین شهر با تقدیر از حضور با شکوه و پر شور مردم مشگین شهر در نماز عبادی، سیاسی جمعه گفت: نماز جمعه یادگار امام و شهیدان است که پس از سال‌ها فراموشی و با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احیا شد.

حجت الاسلام باوقار با تجلیل از عزاداری‌های شایسته مردم منطقه در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت بر ترویج عزاداری‌های سنتی و پرهیز از خرافه‌گری و بدعت در عزاداری‌ها تاکید کرد.