تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725458
شناسه : 3725458
تاریخ :
مصرف برق در مرکزی به مرز هشدار رسید اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت:روزهای بسیار گرمی را سپری می‌کنیم و اوج تقاضای مصرف برق امروز به بیش از ۱۴۰۰ مگاوات و به مرز هشدار رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در ۲ هفته پیش رو لازم است که آحاد مردم در سراسر کشور و استان مرکزی به منظور تأمین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

وی تاکید کرد: این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط کمک کنند و در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

محمودی با اشاره به سپرده شدن مدیریت مصرف در بخش خانگی به مردم یادآور شد: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند که جای تقدیر دارد اما شمار اندکی از مشترکان بخش خانگی نیز مصارف بالای ۲ تا ۳ برابر الگو است که محدودیت‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تأکید دولت همواره این است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از ادارات آغاز شود و برق آن دسته از ادارات که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ورود مولدهای خودتأمین ادارات به مدار تولید برق بیان کرد: مولدهای ادارات باید به صورت مستمر در مدار باشند و این مراکز لازم است از طریق مولدهای خودتأمین، برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.

محمودی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در مرکزی به مرز هشدار رسیده است، گفت: به ازای هر درجه افزایش دمای هوا، ۱۸۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد.