تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725409
شناسه : 3725409
تاریخ :
شهید سامی مقام پس از ۴۴ سال در منطقه شمال غرب کشور تفحص شد اقتصاد ایران: سردار محمد باقر زاده گفت: شهید سامی مقام پس از ۴۴ سال در منطقه شمال غرب کشور تفحص و هویتش با کارت شناسایی مشخص شد که سال ۱۳۵۹ به دست گروهک ضد انقلاب در منطقه سردشت به شهادت رسیده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سردار سیدمحمد باقرزاده امروز یکشنبه -۳۱ تیر- در یک نشست خبری گفت: بازگشت شهدا فرصت مناسبی برای دشمن شناسی است. رهبر انقلاب از مطالعه نکردن تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به ویژه از جوانان گلایه دارند و من می‌خواهم این گلایه را به صدا و سیما تعمیم دهم. مثلاً جوانان نمی‌دانند حزب کومله دو روز بعد از پیروزی انقلاب در مهاباد درخواست خودمختاری کردستان را کرد درحالی که هنوز قانون اساسی تصویب نشده بود.

وی افزود: سامی مقام با چنین دشمنان بی منطقی مبارزه کرد و به شهادت رسید. با پیروزی انقلاب عده‌ای فرصت طلب در کردستان جمع شده و مسیر سازندگی در این استان را با مشکل روبرو کردند و ۱۰ لشکری که باید در مقابل صدام می‌ایستاد مجبور شدند برای تأمین امنیت کردستان در این استان باشند.

رئیس کمیته مفقودان با بیان جایگاه شهید سامی‌مقام قبل از انقلاب گفت: او تحمل ظلم به سرباز گماشته را هم نداشت. ضدفساد و ظلم ستیز بود و پرونده درخشانی دارد و زمانی که دشمن در کردستان توطئه کرد او را با ۶ نفر از همرزمانش در زندان دولتو از زندان خارج کرده و در سن ۴۴ سالگی به شهادت می‌رسد.

باقرزاده گفت: این شهید پس از ۴۴ سال در منطقه شمال غرب کشور تفحص و هویتش با کارت شناسایی مشخص شد که سال ۱۳۵۹ به دست گروهک ضد انقلاب در منطقه سردشت به شهادت رسیده بود.

وی درباره برگزاری مراسم تشییع پیکر سرگرد شهید حسین سامی مقام گفت: مراسم استقبال از این شهید چهارشنبه دهم مرداد در کردستان برگزار می‌شود و پنجشنبه ۱۱ مرداد در معراج شهدا مراسمی با حضور سه فرزند شهید برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته مفقودان از مراسم تشییع بعد از نماز جمعه تهران در ۱۲ مرداد خبر داد و گفت شنبه ۱۳ مرداد پیکر شهید به اصفهان منتقل می‌شود و ۱۴ مرداد به خاک سپرده خواهد شد.