تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725408
شناسه : 3725408
تاریخ :
ورود هوش مصنوعی به واحد‌های درسی دانشگاهی از مهرماه اقتصاد ایران: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ما می‌توانیم با ابزارهای هوش مصنوعی، شیوه جدید راهبری آموزش عالی را داشته باشیم. نمونه آن رویدادی بود که حول تاثیر هوش مصنوعی بر نظارت و ارزیابی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، روح الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تاثیرگذاری هوش مصنوعی روی بازار‌ها، گفت: شرایط حاکی از آن است که در این حوزه سالانه 120 درصد رشد را شاهد هستیم. گزارش‌ها برآورد می‌کند 120 میلیون نفر در آینده در این حوزه کار خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه به کارگیری هوش مصنوعی در کشور هنوز جای کار داریم و شاید رتبه خوبی نداشته باشیم. در آموزش عالی تاثیر هوش مصنوعی در سه بخش تحلیل می‌شود، محور اول، نظام یادگیری و یاددهی است که اساتید ما با توجه به ظرفیت‌های جدید باید نقش متفاوتی را ایجاد کنند و نیازمند آن هستیم که هم ضوابط و هم توانمندی اساتید و دانشجویان متفاوت شود.

رازینی ادامه داد: محور دوم در حوزه محتوای آموزشی است. آنچه به عنوان برنامه درس نوشته تحصیلی داریم و تاثیری که هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف قرار داده است، موجب شده تا در این فضا محتوا نیاز به تطبیق و بروزرسانی داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم حوزه سوم را اداره و مدیریت آموزش عالی دانست و گفت: ما می‌توانیم با ابزارهای هوش مصنوعی، شیوه جدید راهبری آموزش عالی را داشته باشیم. نمونه آن رویدادی بود که حول تاثیر هوش مصنوعی بر نظارت و ارزیابی برگزار شد.

درس هوش مصنوعی از مهرماه به رشته‌های فنی اضافه می‌شود

وی تصریح کرد: برای اینکه توجه و تنوع به دانشجویان منتقل شود یک درس دو واحدی با عنوان هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در رشته‌های فنی خواهیم داشت که از مهر 1403 اجرا می‌شود و یک دو واحدی اختیاری نیز برای دانشجویان غیر از رشته فنی مهندسی در مقطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

رازینی همچنین افزود: کار دیگری که انجام شده روند برنامه‌ریزی برای رشته‌های درسی است. در همین دو الی سه سال غریب 30 رشته با غرابت با حوزه مصنوعی برنامه ریزی و ایجاد شده است. در حوزه اداره نیز اقدامات مقدماتی در حوزه نظارت و کنترل انجام شده و اقدامات آن صورت گرفته، 20 شرکت منتخب محصولاتشان را در حوزه هوشمندسازی و نظارت در نمایشگاه عرضه کردند.

در حال تکمیل...