تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3725395
شناسه : 3725395
تاریخ :
دمشق: تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن نشانه ورشکستگی سیاسی است اقتصاد ایران: سوریه، تجاوز هوایی رژیم اسرائیل به بندر الحدیده یمن را محکوم کرد و آن را نشانه ناامیدی و ورشکستگی سیاسی این رژیم بعد از نزدیک به ۹ ماه جنگ علیه نوار غزه دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله و تجاوز هوایی رژیم اسرائیل به کشور برادر یمن را به شدت محکوم می‌کند و این حملات را نشانه ورشکستگی و یأس این رژیم می‌داند.

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با مردم و دولت یمن، اعلام کرد که حملات آشکار رژیم اشغالگر در منطقه و یمن نشانه  ورشکستی و ناامیدی است که این رژیم بعد از بیش از 9 ماه جنایت و کشتار و ویرانی در حق مردم فلسطین در نوار غزه، به این وضعیت و مرحله رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سانا، سوریه تأکید کرد: دمشق تأکید دارد که رژیم صهیونیستی در توهم این است که این گونه اقدامات جنایت کارانه علیه کشور دوست و برادر یمن، حمایت‌هایی این کشور از مردم فلسطین را متوقف خواهند کرد.

وزارت خارجه سوریه بار دیگر درباره پیامدهای خطرناک همه این حملات صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت که هدف از این حملات، کشاندن منطقه غرب آسیا به درگیری کامل است که عواقب خوبی برای منطقه نخواهد داشت.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار مداخله فوری بین المللی برای جلوگیری و مهار سبک‌سری سران رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم شد.

رژیم اسرائیل عصر دیروز شنبه در واکنش به حمله پهپادی ارتش یمن به تل‌اویو، بندر الحدیده را با هواپیماهای خود هدف قرار داد که خسارت  و آتش سوزی گسترده‌ای در مخازن سوخت و شبکه برق این شهر ساحلی ایجاد کرد و منجر به شهادت سه غیر نظامی و زخمی شدن 87 نفر دیگر شد.

ارتش یمن صبح امروز یکشنبه در واکنش به این تجاور هوایی بی‌سابقه، یک کشتی آمریکایی را به دلیل حمایت از رژیم اسرائیل، در دریای سرخ هدف قرار داد و همزمان با تعداد زیادی موشک، بندر ام الرشراش (ایلات اشغالی) را هدف قرار داد. سخنگوی ارتش یمن گفته که این حملات تلافی‌جویانه قاطعانه و بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام/