تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3725354
شناسه : 3725354
تاریخ :
سقوط سهام مایکروسافت و کراود استرایک پس از اختلال جهانی اقتصاد ایران: سهام مایکروسافت Microsoft و شرکت امنیت سایبری کراود استرایک CrowdStrike  روز جمعه پس از اختلال جهانی خدمات فناوری اطلاعات سقوط کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، سهام مایکروسافت Microsoft و شرکت امنیت سایبری کراود استرایک CrowdStrike  روز جمعه پس از اختلال جهانی خدمات فناوری اطلاعات سقوط کرد.

در زمان نگارش این مقاله (16:04 CET) سهام مایکروسافت 0.53 درصد کاهش یافت، در حالی که سهام کراود استرایک 9.39 درصد در ایالات متحده کاهش یافت که نشان دهنده احتیاط سرمایه گذاران پس از این اختلال جهانی و هرج و مرج گسترده است.

شرکت امنیت سایبری کراود استرایک با هزاران مشتری در سراسر جهان، اعتراف کرد که یک به‌روزرسانی نرم‌افزار معیوب باعث این نقص شده است و خطوط هوایی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، رسانه‌ها و کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار داده و خدمات بسیاری از آنها را متوقف کرده است.

دن کوتسورت، تحلیلگر مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت ای‌جی بل AJ Bell در این باره گفت: با توجه به اینکه ما جزئیات کامل را نمی دانیم، برای سرمایه گذاران خیلی زود است که تأثیر مالی یا اعتباری بر این مشاغل را بررسی کنند.

گزگرز دروزدز، تحلیلگر بازار در اینوست کونوتوکسیا Invest Conotoxia، نیز در این باره گفت: به نظر می رسد برای اولین بار با یک خاموشی واقعی جهانی مواجه هستیم.

وی افزود: این حادثه باعث شده است تا متوجه شویم که چقدر به یک شرکت فناوری وابسته هستیم و عواقب شکست چنین نهادی در این مقیاس چقدر می تواند جدی باشد.

این اقتصاددان در ادامه گفت: این اختلال نه تنها بر کاربران فردی بلکه بر مؤسسات بزرگی مانند بانک‌ها (از جمله بانک‌های مرکزی)، بورس‌ها، فرودگاه‌ها، تأثیر گذاشت و عملیات آن‌ها در اوج فصل تعطیلات فلج کرد و هرج و مرج در بسیاری از بخش‌های دیگر نیز ایجاد کرد.

دروزدز همچنین خاطرنشان کرد که کاهش سهام مایکروسافت و بسیاری از شرکت‌های دیگر که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته‌اند احتمالاً تأثیر منفی بر شاخص‌های اصلی بورس ایالات متحده خواهد داشت، چرا که مایکروسافت که دومین شرکت بزرگ جهان از نظر سرمایه‌گذاری است، 8.7 درصد از شاخص نزدک 100 و 7 درصد از شاخص S&P 500 را به خود اختصاص است.

روز جمعه به دنبال بروز اختلال گسترده در سیستم‌های کامپیوتری در بسیاری از کشورها، خدمات آنها با چالش‌های متعددی از جمله لغو پروازها، اختلال در بورس و سایر موارد رو به رو شد.

اولین مشکلات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا مشاهده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله ابر رایانشی آزور Azure و 365 اعلام شد.

انتهای پیام/