تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3725341
شناسه : 3725341
تاریخ :
حاشیه مجلس|از سلفی نمایندگان باپزشکیان تادرآوردن کاپشن بهاری اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور منتخب بدون اطلاع قبلی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافت و حاشیه‌هایی در این جلسه بوجود آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، بعد از چند هفته تعطیلی مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (31 تیر) بهارستان نشینان میزبان سرزده رئیس جمهور منتخب در صحن علنی مجلس بودند.

در ابتدای جلسه قرار بود نمایندگان پس از آغاز و اندکی فعالیت، به دیدار رهبر انقلاب بروند، اما با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در صحن علنی که بیش از دو ماه پیش به صندلی‌های بهارستان تکیه زده بود، ولی اکنون سکاندار پاستور است، آن هم بدون پروتکل‌های رسمی و مرسوم که برای حضور یک رئیس جمهور در مجلس رعایت می‌شود؛ سبب شد که رئیس مجلس هم به آن اشاره داشته باشد.

مجلس شورای اسلامی ایران , مسعود پزشکیان | پزشکیان , محمدباقر قالیباف ,

محمدباقر قالیباف بیان داشت: با آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که رئیس جمهور منتخب به عنوان فرزند مجلس که بیش از 4 دور در مجلس شورای اسلامی بوده است، در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از حضور ایشان مفتخر شده و به ایشان خیر مقدم می‌گوییم. آقای پزشکیان با روحیات خوبی که دارند بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌ها در صحن مجلس حضور پیدا کردند. این بنای خوبی است و به روحیات انقلابی نزدیک است.

مجلس شورای اسلامی ایران , مسعود پزشکیان | پزشکیان , محمدباقر قالیباف ,

 در ادامه رئیس مجلس برای دعوت از رئیس جمهور منتخب برای قرار گرفتن در جایگاه ناطق در یک شوخی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: همکاران اجازه بدهند که آقای پزشکیان که معمولا در پیاده‌روی هم سریع هستند، زودتر در جایگاه ناطق حضور پیدا کنند.

پزشکیان که بدون انجام پروتکل‌های مرسوم به صحن علنی مجلس آمده بود، در ادامه پشت تریبون ناطقان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و برای دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت، سخنرانی که در آن باز هم از وحدت بین نیروها گفت و تاکید داشت که «ما همان هستیم که بودیم» و در نهایت از نهج‌البلاغه نیز گفت و بر سفارش‌های آن نیز تاکید کرد.

البته پزشکیان در پایان سخنرانی چند دقیقه‌ای خود از زحمات رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر تشکر و بر وحدت بین مجلس و دولت باز هم تاکید داشت.

با این حال این پایان حضور رئیس جمهور منتخب در مجلس نبود؛ وی در ادامه در جمع و حلقه‌های مرسوم نمایندگان به اصطلاح گیر افتاد و برای دقایقی طولانی با نمایندگان به گفت و شنود پرداخت و عکس یادگاری گرفت. در خلال این دید و بازدیدها حتی نمایندگانی دست وی را بلند کرده و همچون ایام رقابت‌های انتخاباتی سعی داشتند پیروزی او را در قاب دوربین عکاسان مجدداً تکرار کنند.

مجلس شورای اسلامی ایران , مسعود پزشکیان | پزشکیان , محمدباقر قالیباف ,

البته برخی هم اصرار زیادی جهت سلفی با رئیس جمهور منتخب داشتند که خوشبختانه توانستند عکس یادگاری خود را با رئیس جمهور بردارند و حتی رئیس جمهور را مجبور به صحبت در مقابل دوربین‌های موبایل خود کنند. این شرایط در حالی پیش رفت که حتی رئیس جمهور منتخب در گرماگرم این دید و بازدیدهای پارلمانی - پاستوری کاپشن بهاری خود را هم درآورد.

در ادامه و پس از اعلام پایان جلسه علنی توسط قالیباف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.

مجلس شورای اسلامی ایران , مسعود پزشکیان | پزشکیان , محمدباقر قالیباف ,

انتهای پیام/