تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725308
شناسه : 3725308
تاریخ :
احداث زیرگذر کارخانه سیمان غرب محور حادثه‌خیز بیستون به کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرگذر برای رفع نقطه حادثه‌خیز کارخانه سیمان غرب در محور بیستون به کرمانشاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوربرگردان کارخانه سیمان غرب در محور کرمانشاه به بیستون یکی از نقاط پرحادثه مصوب مهم در کرمانشاه است و با توجه به اینکه این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) به شمار می‌رود اصلاح این نقطه پرحادثه بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: اصلاح این نقطه به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و مسیر دسترسی به درود فرامان، کارخانه سیمان غرب و روستای «سه‌چک» از طریق زیرگذر انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه به تازگی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کار ساخت باکس‌های مورد نیاز برای احداث این زیرگذر که شامل ۳۰ باکس ۴۰ تنی است از قبل آغاز شده بود و برای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای لاین انحرافی احداث شده است.

کهریزی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و آسفالت آن را حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، پیش‌بینی کرد که در صورت تأمین به موقع اعتبار، این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی به مزایای احداث زیرگذر کارخانه سیمان غرب در محور بیستون به کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه نه تنها حوادث و تصادفات را کاهش می‌دهد، بلکه تردد خودروها در محور کرمانشاه به بیستون و بالعکس که گاهی در مسیر دوربرگردان با یکدیگر تلاقی داشتند را تسهیل خواهد کرد.

کهریزی تاکید کرد: برای اینکه در زمان اجرای این پروژه مشکلی در تردد ایجاد نشود لاین انحرافی ایجاد شده و ایمن سازی این لاین انحرافی، شانه سازی، آسفالت، نصب تابلوهای روشنایی و هشدار دهنده، نصب نیوجرسی برای افزایش ضریب ایمنی و… انجام شده است.

وی گفت: با توجه به ایجاد لاین انحرافی با ضریب ایمنی بالا، طی ایام تردد زوار اربعین حسینی (ع) نیز هیچ مشکلی برای تردد زوار ایجاد نمی‌شود.