تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3725286
شناسه : 3725286
تاریخ :
حمله یمنی‌ها به بندر صهیونیستی ایلات و کشتی آمریکایی اقتصاد ایران: نیروهای مسلح یمن از حملات موشکی و پهپادی به بندر ایلات و یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسیرة، نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از عملیات کم‌سابقه موشکی علیه اهداف مهم در بندر ایلات خبر داده و تصریح کردند که اهداف مورد نظر در این حملات با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با قرائت این بیانیه همچنین از عملیات مشترک نیروهای دریایی و هوایی یمن شامل پهپادها و حمله موشکی علیه کشتی آمریکایی «بومبا» در دریای سرخ خبر داد.

بر اساس این گزارش حمله مذکور با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده و به صورت مستقیم کشتی آمریکایی را هدف قرار داد.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه بر حق کامل خود در دفاع از یمن ضد تجاوز آمریکایی- انگلیسی - صهیونیستی تاکید و تصریح کرده که تجاوز اسرائیل، یمن را از مواضع ثابت خود در قبال مظلومیت ملت فلسطین منصرف نمی‌کند.

این بیانیه خاطرنشان کرد که عملیات دریایی یمنی‌ها ضد کشتی‌های صهیونیستی وآمریکایی و انگلیسی یا حملات صورت گرفته ضد بنادر سرزمین‌های اشغالی تنها با توقف تجاوز و رفع محاصره نوار غزه متوقف خواهد شد.

نیروهای مسلح یمن در عین حال تصریح کردند که واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن قطعا انجام خواهد شد و این واکنش بزرگ و قوی خواهد بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر دیروز شنبه شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. این تجاوز نظامی توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است. رژیم اشغالگر در این تجاوز نظامی یک مخزن نفت را هدف قرار داد که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.