تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725246
شناسه : 3725246
تاریخ :
۸ محکوم به قصاص در استان فارس بخشیده شدند اقتصاد ایران: شیراز - رئیس کل دادگستری استان فارس از نجات ۸ محکوم به قصاص در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با همکاری اولیای دم، در این پویش که از ابتدای سال جاری در استان فارس آغاز شده، رضایت ۸ شاکی پرونده‌های قصاص اخذ و متهمان بخشیده شدند.

وی به یکی از این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از این پرونده‌ها، شاکی پرونده که از اختلافات خانوادگی رنج می‌برد، پس از ۱۶ سال قاتل را بخشید.

رئیس کل دادگستری فارس اقدامات ابتکاری شورای حل اختلاف استان، فعال‌تر کردن هیئت‌های صلح مساجد، مراجع انتظامی و مدارس را در حل و فصل اختلافات طی یک سال اخیر مؤثر دانست.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال، ۲۰۶ زندانی با تلاش ۱۷ شعبه شورای حل اختلاف استان فارس آزاد شده‌اند، افزود: میزان مصالحه پرونده‌ها در این شورا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری مناسبت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ بخشش و گذشت، ابراز امیدواری کرد که این آمار در آینده افزایش یابد.