تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3725241
شناسه : 3725241
تاریخ :
در کدام کشورها گلکسی زد فولد ۶ با پایین‌ترین قیمت به‌فروش می‌رسد؟ اقتصاد ایران: گوشی تاشو جدید سامسونگ در کدام کشورها کمترین و بیشترین قیمت را دارد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ نه‌تنها در دسته‌ی پیشرفته‌ترین و بهترین گوشی های تاشو،‌ بلکه در دسته‌ی گران‌ترین گوشی‌ها نیز قرار دارد. این گوشی سامسونگ بی‌شک یک دستگاه خیره‌کننده است؛ اما ساکنان ایالات متحده برای پیش‌سفارش مدل پایه‌ی آن باید علاوه‌بر مبلغ ۱٬۸۹۹ دلار، ۲۰۰ دلار نیز برای مالیات فروش بپردازند.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، به‌نظر می‌رسد مالزی ارزان‌ترین کشور برای خرید گوشی گلکسی زد فولد ۶ به‌حساب می‌آید. قیمت خرده‌فروشی مدل پایه‌ی این گوشی در مالزی ۷٬۲۹۹ رینگیت (معادل ۱٬۵۶۴ دلار) است که درواقع حدود ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از گلکسی زد فولد ۶ در آمریکا به‌فروش می‌رسد.

ژاپن بعد از مالزی در جایگاه دوم قرار دارد. قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فولد ۶ در این کشور ۱٬۵۸۷ دلار است. کره جنوبی، زادگاه سامسونگ، گوشی زد فولد ۶ را با قیمت ۱٬۶۰۹ دلار به‌فروش می‌رساند و در رتبه‌ی سوم قرار دارد. بعد از کره جنوبی هیچ کشوری این گوشی را با قیمت پایین‌تر از ۱٬۸۰۰ دلار نمی‌فروشد.

گلکسی زد فولد ۶ در ترکیه با گران‌ترین قیمت نسبت‌ به سایر کشورها به‌فروش می‌رسد. کاربران برای خرید این گوشی در ترکیه باید مبلغ ۲٬۷۲۱ دلار بپردازند. خریداران در مکزیک و اکوادور نیز برای گوشی گلکسی زد فولد ۶ حدود ۲٬۵۰۰ دلار می‌پردازند.

رتبه

کشور

قیمت به دلار

رتبه

کشور

قیمت به دلار

۱

مالزی

۱٬۵۶۴ دلار

۲۱

فرانسه

۲٬۱۷۹ دلار

۲

ژاپن

۱٬۵۸۷ دلار

۲۲

بلژیک

۲٬۱۷۹ دلار

۳

کره جنوبی

۱٬۶۰۹ دلار

۲۳

هلند

۲٬۱۷۹ دلار

۴

فیلیپین

۱٬۸۱۷ دلار

۲۴

اسپانیا

۲٬۱۸۹ دلار

۵

استرالیا

۱٬۸۴۳ دلار

۲۵

لهستان

۲٬۲۰۹ دلار

۶

هنگ کنگ

۱٬۸۴۳ دلار

۲۶

برزیل

۲٬۲۲۴ دلار

۷

نیوزیلند

۱٬۸۴۴ دلار

۲۷

ایرلند

۲٬۲۴۴ دلار

۸

* ایران

۱٬۸۴۸ دلار

۲۸

پرتغال

۲٬۲۵۶ دلار

۹

کانادا

۱٬۸۷۱ دلار

۲۹

ایتالیا

۲٬۲۸۸ دلار

۱۰

سنگاپور

۱٬۸۹۶ دلار

۳۰

فنلاند

۲٬۲۸۸ دلار

۱۱

چین

۱٬۹۲۸ دلار

۳۱

دانمارک

۲٬۲۹۳ دلار

۱۲

عربستان سعودی

۱٬۹۴۶ دلار

۳۲

نروژ

۲٬۳۱۰ دلار

۱۳

امارات متحده عربی

۱٬۹۶۰ دلار

۳۳

مجارستان

۲٬۳۱۴ دلار

۱۴

هند

۱٬۹۷۲ دلار

۳۴

بریتانیا

۲٬۳۲۹ دلار

۱۵

کاستاریکا

۲٬۰۴۷ دلار

۳۵

آفریقای جنوبی

۲٬۳۵۳ دلار

۱۶

سوئیس

۲٬۰۶۱ دلار

۳۶

سوئد

۲٬۳۵۶ دلار

۱۷

ایالات متحده

۲٬۰۹۰ دلار

۳۷

اکوادور

۲٬۴۹۹ دلار

۱۸

جمهوری چک

۲٬۱۱۳ دلار

۳۸

مکزیک

۲٬۵۵۸ دلار

۱۹

آلمان

۲٬۱۷۹ دلار

۳۹

ترکیه

۲٬۷۲۱ دلار

۲۰

اتریش

۲٬۱۷۹ دلار

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶

* توجه داشته باشید که گوشی گلکسی زد فولد ۶ در ایران همراه با کاور قلم‌دار و گلکسی واچ اف ای به‌فروش می‌رسد. بهترین گوشی تاشدنی سامسونگ باتوجه‌به دلار بازار آزاد در زمان نوشته‌شدن این مقاله که ۵۸٬۱۵۰ ارزش دارد، با قیمت ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (معادل ۱٬۸۴۸ دلار) فروخته می‌شود و بدین‌ترتیب ایران در جایگاه هشتم جدول فوق قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به گوشی گلکسی زد فولد ۶ می‌توانند برای فرار از مالیات فروش، آن را از کشورهایی که با قیمت ارزان‌تری اقدام به فروش این گوشی می‌کنند، تهیه کنند؛ اگرچه اقدام یادشده چندان اقتصادی نخواهد بود. مالیات فروش فقط مخصوص ساکنان آن شهر است و افرادی که به آنجا سفر کرده‌اند، احتمالاً می‌توانند هزینه‌ی پرداخت‌شده برای مالیات فروش را پس بگیرند.

مقالات مرتبط
  • گلکسی زد فولد ۶ رونمایی شد؛ باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از همیشه
  • مدل ویژه گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ با طلای ۱۸ عیار و چرم کروکودیل رونمایی شد
  • گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ با قیمت نجومی به ایران رسیدند

سامسونگ هنوز هیچ تخفیفی برای گوشی گلکسی زد فولد ۶ در نظر نگرفته است. اگرچه این احتمال وجود دارد که برخی از خرده‌فروشی‌ها برای فروش گلکسی زد فولد ۶ قیمت پایین‌تری را در نظر بگیرند؛ اما تخفیف‌ها چندان قابل‌ اعتماد نخواهند بود.

کاربران می‌توانند با پیش‌سفارش گلکسی زد فولد ۶ از امکان ارتقای رایگان فضای ذخیره‌سازی به مدل ۵۱۲ گیگابایتی بهره ببرند. یکی از دلایلی که باعث تفاوت قیمت گوشی در کشورهای مختلف می‌شود، هزینه‌هایی مانند هزینه‌های حمل‌ونقل، عوارض واردات و دستمزد نیروی کار محلی است که سامسونگ در هر کشور متحمل می‌شود.