تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3725225
شناسه : 3725225
تاریخ :
بعضی شرکت‌ها از قطعی جهانی IT در امان ماندند؛ چون کماکان از ویندوز ۳٫۱ و ۹۵ استفاده می‌کنند! اقتصاد ایران: در جریان قطعی جهانی IT، تعدادی از شرکت‌ها به‌دلیل استفاده از ویندوز ۳٫۱ و ۹۵ از حادثه در امان ماندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آپدیت معیوب شرکت امنیت سایبری CrowdStrike، روز جمعه (۲۹ تیر) باعث قطعی گسترده‌ی IT در سراسر جهان شد. طبق آمار، ۸٫۵ میلیون کامپیوتر تحت‌تأثیر قرار گرفتند که روی کاغذ عدد بالایی به‌نظر می‌رسد؛ اما در مقایسه با کل دستگاه‌های ویندوزی بسیار ناچیز است.

۸٫۵ میلیون کامپیوتری که با صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) مواجه شده بودند، مسئولیت سرپا نگه داشتن سیستم‌های تجاری مهم را بر عهده داشتند. به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند از این مشکل در امان بمانند، چراکه سیستم‌های قدیمی آن‌ها ویندوز ۳٫۱ و ۹۵ را اجرا می‌کند.

طبق گزارش تامزهاردور به‌نقل از کاربری به‌نام Artem Russakovskii، درحالی که تعدادی از خطوط هوایی آمریکا زمین‌گیر شده بودند، خط هوایی Southwest به‌طور عادی فعالیت می‌کرد. ظاهراً سیستم‌های Southwest ویندوز ۳٫۱ را اجرا می‌کنند.

مقالات مرتبط
  • ۸٫۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی با به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike از کار افتاد
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت

در گزارش تامزهاردور آمده است که شرکت هواپیمایی Southern نیز از ویندوز ۹۵ استفاده می‌کند. سیستم‌های Southern آنقدر قدیمی هستند که مشکل BSOD تأثیر زیادی روی آن‌ نداشت.