تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725212
شناسه : 3725212
تاریخ :
۱۶۰۰ دامغانی خون اهدا کردند اقتصاد ایران: دامغان- رئیس پایگاه انتقال خون دامغان گفت: از میان یک هزار و ۷۱۴ نفری که از ابتدای سال توانسته‌اند به این پایگاه مراجعه کنند، یک هزار و ۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۱۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون دامغان مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر از این بین موفق به اهدای خون شدند و مابقی شرایط لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ نفر از اهدا کنندگان خون دامغان کسانی هستند که مستمراً این کار را می‌کنند، افزود: ۱۱۰ نفر امسال برای اولین بار خون دادند.

رئیس انتقال خون دامغان او مثبت را بیشترین و آ ب منفی را کمترین میزان اهدای خون امسال در این شهرستان دانست و تاکید کرد: خون‌های دریافتی علاوه بر درمان بیماران بیمارستان ولایت به مراکز درمانی بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان، تهران و مازندران ارسال می‌شود.

تقوی با بیان اینکه امسال از خون‌های اهدا شده سه هزار و ۲۰۰ فرآورده خوبی نیز تهیه شده است، تاکید کرد: پایگاه انتقال خون دامغان در راستای طرح پویش اهدای خون فرهنگ حسینی و نذر عاشقی تا پایان ماه صفر آماده اخذ خون از خیران برای درمان بیماران نیازمند است