تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3725211
شناسه : 3725211
تاریخ :
اهمیت هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری مسابقات قرآن اقتصاد ایران: اصفهان-عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:همه دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی باید پای کار برگزاری رویدادها قرآنی باشند و حضور مجموعه‌های متولی قرآن و عترت باید پررنگتر باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی اظهار کرد: حرکت در راستای گسترش آشنایی مردم با مفاهیم، معارف و علوم قرآنی یکی از تأکیدات و رویکردهای همیشگی متولیان فرهنگی به ویژه در طول انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: وقتی به صورت ویژه قرآن‌آموزانی داشته و بستری برای آزمودن و سنجش مهارت‌هایشان وجود داشته باشد، تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حضور جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآنی عنوان کرد: باید در طول برگزاری رخدادهای قرآنی به گروه‌های خاص جامعه از جمله نوجوانان و جوانان نیز توجه ویژه‌ای شود چراکه این امر تأثیر چنین رخدادهایی را افزایش می‌دهد؛ همچنین برای نفوذ این مسابقات در دل خانواده‌ها نیز باید تلاش کرد.

وی افزود: حضور رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این دوره از مسابقات اتفاق خوبی است چراکه رویکرد ما باید به سمت جوانان و نوجوانان پیش برود تا بتوانیم به نورانی‌تر شدن آنها که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نقطه قوت جامعه اسلامی هستند، کمک کنیم.

مهروی‌پور ادامه داد: امیدواریم شاهد استقبال این رده سنی از مسابقات باشیم تا با شور و نشاط آنها، اعتلای مباحث دینی بیش از پیش اتفاق بیوفتد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات شهرستانی بیان کرد: توجه به مسابقات در سطح شهرستان یک حرکت پسندیده است که می‌تواند بیانگر افزایش مخاطبان این رقابت‌ها باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با وظایف نهادهای فرهنگی در قبال مسابقات قرآنی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید پای کار برگزاری چنین رخدادهای قرآنی باشند و حضور مجموعه‌های متولی قرآن و عترت نیز باید پررنگ‌تر دیده شود.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین دستگاهی در حوزه رخدادهای قرآنی گفت: در مجموعه شهرداری، تأکیدات در قالب مصوبات و رویکردها در راستای اطلاع‌رسانی معارف دینی بوده که یکی از راه‌های آن پرداختن به هم‌افزایی میان‌دستگاهی در رسته‌ها و بخش‌هایی مثل موضوعات قرآنی است؛ از این رو تاکید ما هم‌افزایی به ویژه با تاکید بر همراهی و همکاری با مجموعه‌های مردمی در راستای اجرای چنین رخدادهای ارزشمندی است.

مهروی‌پور خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات در راستای بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن و مکتب والای اهل‌بیت است و امیدواریم که این برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه برسد؛ امیدواریم که این دوره از مسابقات همچون دوره‌های قبل در ارکان مختلف با قوت برگزار شود و شاهد استقبال ویژه‌تری از آن باشیم.