تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3725199
شناسه : 3725199
تاریخ :
ثبت قرارداد هر باشگاهی با «پورعلی» منجر به شکایت ملوان خواهد شد اقتصاد ایران: سرپرست مدیرعاملی ملوان با بیان این که هر باشگاهی با هافبک ملوان قرارداد امضا کند از آن باشگاه شکایت خواهیم کرد گفت: پورعلی بازیکن خوب ماست و اجازه نمی دهیم حق باشگاه پایمال شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ملوان که در فصل گذشته بهترین عملکرد خود را در ادوار مسابقات لیگ برتر به ثبت رساند، در این فصل با سعید دقیقی به توافق رسید و این مربی جوان هدایت این تیم را در فصل بیست و چهارم عهده دار خواهد بود.

باشگاه ملوان هنوز از بازیکنان جدید خود به صورت رسمی رونمایی نکرده است اما امید نورافکن، رضا میرزایی و علیرضا جعفرپور که برای گذراندن خدمت مقدس سربازی قصد حضور در ملوان را دارند؛ در تمرینات روزهای اخیر این تیم حضور یافته‌اند با این وجود خبری از پویا پورعلی هافبک فصل گذشته ملوان که توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد در تمرینات این تیم نیست و گفته می‌شود وی مورد توجه چند باشگاه از جمله تراکتور تبریز قرار گرفته و مدیران این باشگاه با او مذاکراتی را داشته و به توافق نیز رسیده‌اند.

رامبد رشیدی راد سرپرست مدیرعاملی باشگاه ملوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت پورعلی اظهار داشت: پورعلی بازیکن با اخلاق، خوب و فنی ملوان است که به دلیل مشورت نادرست برخی از افراد، با مراجعه به سازمان لیگ قرارداد خود را با ملوان به صورت یکطرفه فسخ کرد. جهت تنویر افکار عمومی باید بگویم هر بازیکنی می‌تواند با حضور در سازمان لیگ قرارداد با باشگاه خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کند و در این مورد مانعی وجود ندارد اما مسئولان سازمان لیگ به آن بازیکن اعلام می‌کنند که عواقب فسخ یک‌طرفه قرارداد بر عهده خود بازیکن است.

ثبت قرارداد هر باشگاهی با پورعلی منجر به شکایت ملوان خواهد شد

پورعلی اجازه فسخ قرارداد یک طرفه نداشت

او ادامه داد: پورعلی در ادامه مذاکراتی را با چند باشگاه انجام داده اما از اینکه آیا با باشگاهی قرارداد جدیدی را به ثبت رسانده، اطلاعی ندارم. طبق نظر وکلای حقوقی باشگاه ملوان مفاد قرارداد پورعلی با باشگاه ما به نوعی است که به وی اجازه فسخ یک‌طرفه قرارداد نمی‌دهد. لذا کماکان او را بازیکن ملوان می‌دانیم و معتقد هستیم رفتار حرفه‌ای این بود که باشگاه‌های دیگر پیش از مذاکره با پورعلی، از ما استعلام می‌گرفتند.

به تراکتوری‌ها اطلاع داده ایم که در صورت ثبت قرارداد از آنها شکایت خواهیم کرد

او افزود: به همین دلیل پس از انتشار اخباری مبنی بر پیوستن این بازیکن به باشگاه تراکتور ما به دوستانمان در این باشگاه اطلاع دادیم که در صورت ثبت قرارداد با این بازیکن، برخلاف میل باطنی و در جهت حفظ منافع باشگاه ملوان ناچار به پیگیری موضوع از طریق کمیته‌های محترم انضباطی (و در صورت لزوم استیناف) خواهیم بود. البته ما به دنبال تعامل برای حل موضوع هستیم اما در صورتی که این اتفاق نیفتاد علاوه بر ثبت شکایت از بازیکن به دلیل فسخ یک‌طرفه غیر قانونی و از باشگاه تراکتور بابت ثبت قرارداد با بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه دیگر بوده است، به تمامی تیم‌هایی که در هفته‌های ابتدایی لیگ با این باشگاه مسابقه دارند توصیه می‌کنیم در صورت حضور پویا پورعلی، بلافاصله بعد از مسابقه شکایت خود به دلیل حضور بازیکن غیر مجاز را ثبت کرده و درخواست سه بر صفر شدن نتیجه را بدهند و منتظر نتیجه رأی پرونده شکایت ما بمانند.

ثبت قرارداد هر باشگاهی با پورعلی منجر به شکایت ملوان خواهد شد

باید بین ملوان و تراکتور تعامل صورت گیرد

او خاطر نشان کرد: افرادی که به پورعلی مشورت داده‌اند دانسته یا ندانسته به قوانین انضباطی فیفا استناد می‌کنند؛ در حالی که ملاک صدور رأی کمیته انضباطی یا کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، در درجه اول آئین نامه انضباطی و دستورالعمل ناظر بر قراردادهای فدراسیون فوتبال کشورمان است. لذا اعتقاد دارم رأی به سود باشگاه ملوان صادر خواهد شد و باشگاه تراکتور و پویا پورعلی با محرومیت و جریمه سنگین روبرو می‌شوند. ضمن اینکه پیگیری پرونده در مراجعی مثل کمیته انضباطی فیفا و یا CAS نیز مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی خواهد بود. به همین دلیل معتقدم تعامل میان دو باشگاه برای حفظ منافع دو طرف، تصمیم عاقلانه و منطقی‌تری خواهد بود.